mening duitse m35 helm gevraagt

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

mening duitse m35 helm gevraagt

Bericht door the_king88 »

Mag ik jullie mening over deze helm? :roll:
Gooi alles eruit wat je erover weet te vertellen :oops:

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 5o%3D&df=1
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik vertrouw hem niet, hij doet mij erg artifical aged overkomen. En, als er 125 euro is geboden, zegt dat bijna wel genoeg ;). Een originele M35 DD in deze staat zal je zo'n 1200-2100 euro kosten, zo niet meer.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Ik vind de decals te licht en dan vooral die met de kleuren van duitsland.
Dus ik vertrouw het niet helemaal.

mvg joost
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edgar; ik ga met je mee wat betreft artifical aged. Ik vind de decal ook bewust toegetakeld er uit zien, in de zin van de fake bewerken om deze te ontzien van kritiek.

Maar een laag bod hoeft helemaal niks te betekenen!! Hoevaak zie je bij goede artikelen niet een abnormaal laag bod. Ik verwijder, wanneer ik op marktplaats adverteer, zat lolbieders. Het kan zijn dat de echte geintresseerden per mail bieden etc...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, dat is waar, maar het zegt opzich wel wat meestal, maar je moet inderdaad zeker niet alleen naar de biedingen kijken, maar het speelt bij mij wel een (kleine) rol bij het fake of niet fake. Maar nogmaals, ik ben verre van een expert.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

deze helm is waarschijnlijk met een schuurpapiertje bewerkt om de decals er i.d.d wat ouder uit te laten zien.
Decals zijn fake.
Trouwens de adverteerder zegt zelf al dat ie geen expert is wat betreft de decals, dit waarschijnlijk om zichzelf een btj in te dekken :wink:
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Het valt me ook op dat bij veel Duitse helmen alleen het midden van de decal versleten is :idea: :idea: :idea:
Zo ook bij deze!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Deze decals zijn inderdaad FAKE!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ze zijn ook wel een beetje aan de grote kant of ligt het aan mij?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

alex schreef:Ze zijn ook wel een beetje aan de grote kant of ligt het aan mij?
Ja, ik zie het ook.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Ik sluit me aan bij alle critici, deze helm is ‘bad nose, Ronnie’(ik citeer hiermee een bepaalde agent uit Allo, allo).

Wat niet wil zeggen dat het geen prachtige M-35 is, die nog lekker in zijn originele lak zit!
Met dat in gedachten is deze helm nog best wat waard, alleen die Abzeichen zijn een aanfluiting en zou je er af moeten halen.
Misschien lukt dat zonder de helm te beschadigen.
Het moet in elk geval lukken de helm los te peuteren voor niet al te veel geld omdat de koper het risico gaat lopen te helm te beschadigen als hij deze terugbrengt in originele staat, niet dan?

Hoe overtuig je de verkoper dat de Abzeichen niet goed zijn?

- Zoals eerder opgemerkt zijn de Abzeichen te groot.

- Het zwart/rood/wit is vier, vijf tinten te fel voor 70 jaar.

- De beschadigen zijn later aangebracht en niet door en door. Op enkele punten waar ze wel door en door zijn, lijkt het meer alsof het (adelaar) Abzeichen met opzet beschadigd is om de beschadiging in de helm beter uit te doen laten komen. De randjes zijn te scherp zeg maar.

- De adelaar is gedenazificeerd om te verhullen dat je zou zien dat de klauwen van de adelaar lijken op die van een eend met spataderen en hamertenen. (Een bekende en verder heel aardige vervalsing die al enkele decennia de ronde doet en veel verzamelaars een lieve duit gekost heeft.)

- Originele Abzeichen zijn, mits fabrieksmatig aangebracht flinterdun maar oersterk. Dit soort replica’s zijn veel dikker en hebben bijna altijd een zeer hoog plastic gehalte. Daarom zie je op de plek waar de swastika is weggeschuurd een witte vlek. Bij een originele zou met enig schuurwerk het Abzeichen op dit punt gewoon verdwenen zijn.

- Voorts denk ik dat de verkoper niet zo onkundig is als hij doet voorkomen. Hij weet dat het binnenwerk van het tweede type is en hij noemt precies alle aspecten van typering, maat en stempeling op, en hij weet dat het vetertje niet van leer hoort te zijn. Dus enige kennis van zaken heeft hij weldegelijk! Ik bedoel, zeg dan dat het voor wat jou betreft een helm van de Zwitserse marine (hè?) is, dat komt inderdaad over alsof je geen verstand van zaken hebt. Ons neemt hij niet bij de gemeenschappelijke neus: hij weet heus wel dat de Abzeichen niet deugen.

Maar verder: best een fijne pot hoor!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Oke bedankt allemaal,
Over de decals, die leken me al nep te zijn want ze waren nogal sterk van kleur vond ik.
Maar echt verstand ervan had ik niet dus vandaar,
Ik was trouwens ook degene die 125 geboden had :wink: :P
Ik zag dat er ook al 150 geboden werd dus ik ga toch maar niet verder dat vind ik hem eigenlijks niet waard,
Omdat er ook al aan geknutseld is :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Mja, €150 is ook wel zo'n beetje het randje van wat ik er voor over zou hebben.
Want het blijft natuurlijk een beetje de vraag of je die plaatjes er netjes afkrijgt en wat je er onder aantreft.

Overigens waardeloos dat je op Marktplaats geen contact meer kan opnemen met bieders op een artikel!
Ik bedoel: stuur deze conclusies naar de hoogste bieder en waarschijnlijk trekt hij zijn bod in en jij hebt een goede kans de helm te kunnen kopen voor het bedrag dat je in gedachten hebt.

Ik zou bijvoorbeeld ook zo graag even roepen tegen al die MP-bieders op dat 'Recht en Trouw' koppelslot, dat het een €15 naslag is.
Hij staat nu al op €70!
En in dit geval kan je de verkoper niet eens echt van flessentrekkerij beschuldigen want hij zegt al zelf dat het niet orgineel is.
Maar hij kleedt het heel mooi aan:

AANGEBODEN:
Zeldzame heruitgave van het
NSB koppelslot "RECHT EN TROUW"
Alleen bieden via Marktplaats!!
Wordt aangetekend verzonden.

Het woordje 'heruitgave' heb ik er even vet uit laten springen.
Tot voor een paar maanden kon je met een druk op de knop dan even de bieders daar op wijzen.
Plotsklaps is deze functionaliteit uitgezet...
Maar ja, dat zullen de E-bay invloeden wel zijn, MP wordt daar natuurlijk langzaam aan in omgetoverd.
Kwalijk!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mja 125 euro wou ik er nog net voor geven maar ook niet meer,
Misschien als je de decals verwijderd dat er wel gekloot onder is,
Tja best jammer dat je bieders niet kunt mailen :cry:
Als bijvoorbeeld iemand een hele grote koop in 1 keer doet,
Kon je altijd nog even mailen om te vragen of jij bijvoorbeeld 1 ding kan overkopen... :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie