Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb zelf een M42 helm hier liggen en wil deze zelf weer restaureren alleen heb ik nog niet kunnen uitvinden wat de originele kleur is van een M42. Want de "Apple Green" komt zover ik weet allen voor in de vroege modellen (M35 ect)
Ik heb meerdere grijzen helmen gezien allen heb ik (als dit de goede kleur is) wel een RAL of andere referentie nodig. Want als ik een verf winkel binnen stap en zeg dat ik de grijs voor een Duitse helm nodig heb zullen ze me waarscheinlijk niet kunnen helpen
En dan zou ik ook wel willen weten of er Duitsen reenactment battalions zijn in Zeeland (Mid War 1940)
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Knuckles930 op 12 mei 2006, 16:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Ookal is dit een foto van een gerestaureerde, ik plaats hem toch hier... Dit vind ik de mooiste kleur voor een M42 helm, maar ik weet niet of dit de meest standaard kleur is.
Dit topic zou trouwens beter passen in
en ik ben nieuw voor dit forum, dus ik dacht dat vragen wel een goeie plek zou zijn.
Kan ik m nou het beste naar Axis verplatsen of moet ik m daar nog een keer posten? (zodat ik meer reacties zou krijgen)
Heeft er eigenlijk nog iemand goeie tips om het beter er uit te laten zien, ik had op n site gelezen dat je m met fijn schuurpapier kunt naschuren om het beter te laten lijken of zo.
Ik heb zelf ook n "Helmpje" (die dingen voor het WK) groen geschilderd met decals.
Ik zal proberen zo snel mogelijk een foto te posten van die en van de helm die ik wil restaureren.
Ik blijf het vernaggelen van helmen vinden.
Gebruik dan in ieder geval helmen die al replica zijn.
Zodat je niet nog een stukje geschiedenis om zeep helpt
german collector schreef:Ik blijf het vernaggelen van helmen vinden.
Gebruik dan in ieder geval helmen die al replica zijn.
Zodat je niet nog een stukje geschiedenis om zeep helpt
Ik heb deze helm gekocht van een vriend en toen was hij zo als op de foto te zien met een plastic binnenhelm er in. Dus om het nou vernaggelen te noemen is denk ik niet het juiste woord want al het originele is er al van vernield.
Over die overgeschilderde "Helmpje" die 3 pinnen er in zetten is best een goed idee. Ik zal vanmiddag ns kijken of ik nog spijkerkoppen of zo heb liggen. Als t gelukt is zet ik wel nieuwe foto's online.
Ik heb de site ge-update en opgedeeld in meerdere pagina's.
Morge krijg ik de andere WK helm weer terug en kan ik die gaan modden tot een SS helm. Daar zal ik dan ook een verslag met foto's van maken en online zetten.
Ik heb nu ook de gemodden WK helm verder gemod waardoor hij nog beter er uit ziet. (Bedankt C.Works voor t idee)
Ik ben nu ook de Allgemeine-SS Helm bezig waarbij het hele proses bij gefotogrageerd wordt.
Later komt er onder de gemodden helmen een link te staan waar dan de foto's met uitleg in komen te staan. Voor de gene die van plan zijn zelf ook een WK helm te modden.
Wat die Camo Helmen betreft, dan zou ik er nog meer bij moeten bestellen. Maar dan natuurlijk wel voor het WK is afgelopen.
Mischien moet ik er dan maar een heleboel inslaan en dan weer gemod verkopen of zo