Mussertkruis
- arie
- Lid
- Contacteer:
- sobel
- Lid
- willysproject
- Lid
Je hebt gelijk.
Als iets wordt meegedeeld waar sommigen blijkbaar niet mee kunnen leven (omdat het niet strookt met hetgeen ze al die tijd gedacht hebben... Of WILLEN denken) wordt je hier toch maar belachelijk gemaakt en wordt het als "op niets gebasseerd verhaal afgedaan"...
Mods, gelieve dit topic te verwijderen... Blijkbaar zijn sommigen nog niet klaar voor de waarheid...
Droom maar verder over courante en goedkope Mussertkruisen!
Gerd V
Als iets wordt meegedeeld waar sommigen blijkbaar niet mee kunnen leven (omdat het niet strookt met hetgeen ze al die tijd gedacht hebben... Of WILLEN denken) wordt je hier toch maar belachelijk gemaakt en wordt het als "op niets gebasseerd verhaal afgedaan"...
Mods, gelieve dit topic te verwijderen... Blijkbaar zijn sommigen nog niet klaar voor de waarheid...
Droom maar verder over courante en goedkope Mussertkruisen!
Gerd V
sobel schreef:komop willysproject,
Ik snap best dat er twijfels over kunnen zijn, laat ook aub die persoonlijke aanvallen achterwege
- LDO
- Lid
- Gegeven: 44 keer
- Ontvangen: 75 keer
- Contacteer:
Mwah, dromen doe ik al een tijdje niet meer hoor…willysproject schreef: Droom maar verder over courante en goedkope Mussertkruisen!
Gerd V
Maarre, waarom je blind staren op één reaktie en de rest over het hoofd zien?
Ik stelde je toch ook een normale vraag?
Wie is Marcel K. en waar kan ik zijn publicaties lezen?
En dat is niet omdat ik zin heb om te sabelen, maar omdat ik zelf ook wel met een paar vragen omtrent het MK zit en er geen ruk over te lezen valt.
Je mag me ook pb’en hierover natuurlijk!
En verder vind ik je verhaal heel plausibel, ik ken Marc V. als een zeer betrouwbaar en onderzoekend verzamelaar en ik ben zeer geïnteresseerd in wat er verder uit komt.
En ik kan nog veel meer onrust in de resultaten zaaien trouwens, om het onderzoek nog spannender te maken.
Ik ben ‘iets’ gerust gesteld voor wat betreft mijn twee Mussert Kruisen, ze hebben namelijk significante verschillen met die van DN.
Ze hebben veel meer raakvlakken met Marc zijn kruis.
Onderling verschillen ze echter op een paar opmerkelijke punten.
En daarbij zit er nog één in een doosje met baton.
Echter: het doosje is verre van mint en het kruis heeft ook wel iets geleden onder de tand des tijds.
Ik denk dat je pas verder kunt komen met een eventueel onderzoek als je daadwerkelijk kunt uitvogelen hoe het kruis vervaardigd werd en hoeveel menselijke handelingen daar bij kwamen kijken.
Want op dat punt kunnen er altijd verschillen optreden natuurlijk.
Nou heb ik geen ruk verstand van emaillering processen maar ik vermoed dat daar wel enig handwerk bij komt kijken.
Verder is het belangrijk te weten wie de vervaardiger was en zoals ik al zei heb ik daar twee gegadigden voor.
Om het nog verwarrender te maken, kunnen (let op: kunnen) er bij één vervaardiger al drie verschillen zijn.
Er kan een prototype zwerven, een proefserie en een uiteindelijke productieserie.
Laat staan dus als er twee producenten geweest zijn (toch lijkt één producent mij het meest logisch hoor).
Komt nog eens bij dat niemand nog weet op welk moment de productie stopgezet is.
Echte resultaten zul je pas kunnen boeken als je alle kruisen die je kunt vinden op een grote hoop gooit en laat onderzoeken, nawegen, meten, bekijken en beschrijven door een groep door de wol geverfde verzamelaars en er dan wat statistiek op los gooit.
En daar zit een flinke hap organisatie in natuurlijk.
En sta me toe even te vermanen:
Ik heb in deze thread ongeveer 3 A4’tjes diep doordacht tikwerk zitten, waarvan geen woord gelogen is mijns inziens, dus om nou boos te roepen ‘Verwijder dit topic’, dat vind ik niet zo fair.willysproject schreef: Mods, gelieve dit topic te verwijderen... Blijkbaar zijn sommigen nog niet klaar voor de waarheid...
Ik begrijp je frustratie, ik kan wat ouwe koeien* uit de sloot gaan halen over een moment dat ik me hier zwaar en onterecht afgezeken voelde terwijl ik slechts goede bedoelingen had, maar het zijn dingen die gebeuren op een forum.
Dat moest ik toen nog even leren schijnbaar.
Jij behoort dit te weten, je zwerft hier al wat langer.
Kom op dus, gerade nun den Kopf hoch, allemaal aansluiten voor de polonaise, we zingen een voetballied, we zijn allemaal gepassioneerde verzamelaars en we blijven goede vrienden.
Wie heeft er bier?
* Kleine toevoeging: deze koeien hebben geen betrekking op de bespreking van de Y-riemen elders in dit forum, waar jij me terecht op mijn vingers tikte.
Daarin had je volkomen gelijk en dat heb ik ook gezegd.
Laatst gewijzigd door LDO op 02 jun 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- willysproject
- Lid
Beste LDO,
Execuseer maar reactie was niet op u bedoeld.
Het was bedoelt op 'het type forumlid' die wel enkele mooie originele items in zijn verzamel heeft, maar ondanks zijn beperkte verzamelervaring al denkt een "ervaren" verzamelaar te zijn... (zonder namen te noemen)
Ik zal je omtrent je vragen straks een PM sturen.
Om deze discussie af te sluiten -het is er één die zeker niet op wo2.nl zal kunnen worden opgelost - kort in synthese hetgeen ik aan iedereen te zeggen heb:
Het minte type Mussertkruis met baton en doosje wordt inderdaad (nog steeds) door de grote meerderheid (verkopers en verzamelaars) als origineel beschouwd. Grote verzamelaars waarmee in in contact ben geloven er niet in (En hebben er nog nooit in geloofd) omwille van de redenen die ik reeds heb aangehaald... Om die reden heb ik mij nog geen dergelijk MK aangekocht en pas ik telkens... Men weet immers nooit wanneer de mythe eens wordt doorprikt...
MvG,
Gerd V
Execuseer maar reactie was niet op u bedoeld.
Het was bedoelt op 'het type forumlid' die wel enkele mooie originele items in zijn verzamel heeft, maar ondanks zijn beperkte verzamelervaring al denkt een "ervaren" verzamelaar te zijn... (zonder namen te noemen)
Ik zal je omtrent je vragen straks een PM sturen.
Om deze discussie af te sluiten -het is er één die zeker niet op wo2.nl zal kunnen worden opgelost - kort in synthese hetgeen ik aan iedereen te zeggen heb:
Het minte type Mussertkruis met baton en doosje wordt inderdaad (nog steeds) door de grote meerderheid (verkopers en verzamelaars) als origineel beschouwd. Grote verzamelaars waarmee in in contact ben geloven er niet in (En hebben er nog nooit in geloofd) omwille van de redenen die ik reeds heb aangehaald... Om die reden heb ik mij nog geen dergelijk MK aangekocht en pas ik telkens... Men weet immers nooit wanneer de mythe eens wordt doorprikt...
MvG,
Gerd V
- Joachim Peiper
- Lid
- willysproject
- Lid
De discussie gaat over het minte type Mussertkruis met doosje en baton, niet over mijn karakter.
Herlees eens het misplaatste, zelf-uitgeroepen expert-gedrag waarop je mijn -en vele anderen- hun mening met enkele simpele zinnetjes weerlegt...
Willys gaat in zijn box terugkruipen... Wanneer het er in de toekomst op aankomt personen van dienst te zijn tenminste....
Gerd V
Herlees eens het misplaatste, zelf-uitgeroepen expert-gedrag waarop je mijn -en vele anderen- hun mening met enkele simpele zinnetjes weerlegt...
Willys gaat in zijn box terugkruipen... Wanneer het er in de toekomst op aankomt personen van dienst te zijn tenminste....
Gerd V
Joachim Peiper schreef:Wat is willys project een kleuter zeg....Jouw reacties zeggen al genoeg over jouw karakter. En dat is niet de eerste keer, wat ik op dit forum ondertussen heb gezien. Het wordt tijd dat Willys in zijn box terugkruipt.
ik ga daar mijn tijd niet eens aan verspillen.