wazig ding

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Rik schreef:Sorry hoop niet dat iemand er een probleem van maakt dat ik dat plaatje hier heb neergezet. Hij komt ook van dezelfde site waar de link van is geplaatst, te vinden bij bronnen.
Maar nee... :) :wink:

MvG,
Gerd V
LDO
Lid
Gegeven: 36 keer
Ontvangen: 68 keer

Bericht door LDO »

willysproject schreef: Deze was dan ook origineel...
Ik ben er momenteel nog niet helemaal van overtuigd dat de Julleuchter op marktplaats dat ook is... Ik wacht op nog enkele gegevens van de verkoper...

GV
Ehhh, krijg nou een paar tieten!
Ik heb tot nu toe alleen maar heel lelijke nabaksels gezien van de Leuchter, maar hij wordt dus ook goed nagemaakt???
Is dan niets meer heilig?

Ik heb even een volledig illegale compilatie gemaakt, zoek de 7 verschillen…

Afbeelding

Ik geloof dat ik je bezorgdheid deel, Gerd!
De kleur zou ik me niet zo druk om maken, de eerste foto is wat helder opgehaald denk ik.
De afwerking kan ook wel iets verschillen omdat ze door mensenhanden van motiefjes werden voorzien.
Maar de middelste Leuchter lijkt echt smaller en dat vind ik wel griezelig.
Ik neem aan dat de opzet wel met een mal vervaardigd is en dan zou de vorm redelijk gelijk moeten zijn.
Terwijl de dikte van de Hagall rune (de ster onder het hart) van de Marktplaats en de ‘Lumsden’ Leuchter weer meer met elkaar overeenstemmen dan met de Ebay Leuchter.
Het kan verschillend lijken omdat de foto vertekend.
Ik ben in ieder geval nu wel benieuwd wat er op dat RIOD briefje staat…
Plaats reactie