Duitse rijbroek gemaakt van Italiaanse stof.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Veltro
Lid

Duitse rijbroek gemaakt van Italiaanse stof.

Bericht door Veltro »

Wat moet ik hiervan denken? Ik ben van plan een RSI'er te maken, deze hadden Duitse uitrusting welke soms gemaakt werd in Italie zelf. Is dit een Duitse broek? Ik vind doorgehaalde stamps altijd erg verdacht.

De volgende tekst is aanwezig:

Original WW2 german breeches or riding trousers made of green ITALIAN CLOTH.Linner marked 78 80 44 and removed ink stamp. The wooden buttons are marked solide elegant. 2 buttons came of but stil there. There are 2 side and 1 rear pocket with flap. Used but good condition needs to be cleaned.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ziet er goed uit... toch?
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Als een broek niet helemaal klopt met standaard Duitse voorschriften, dan wordt al gauw een smoesje gebruikt. In dit geval Italiaanse stof. Het is moeilijk te bepalen of het inderdaad om Italiaanse stof gaat. Daarom vroeg ik mij af of niet iemand uit het model en doorgehaalde stempel niet uit kan halen of dit niet een ander soort broek is, bijv. Zwitsers.

Veltro
LDO
Lid
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Het zou allemaal heel aardig kunnen kloppen en deze broeken heb ik inderdaad vaker langs zien komen als Italiaanse stof / taylor made.
Hij is in ieder geval gemaakt zoals Duitse breeches gemaakt werden.

Maar zoals je al zei: dat stempel is helemaal ruk natuurlijk en dat haalt veel naar beneden, ook al zou het een hele goede broek zijn.
Het maakt de hele broek verdacht en dus zou ik er niet meer geld voor over hebben dan ik voor een reproductie over had.

Weet je waarom dat stempel doorgehaald is, denk ik?
Als je naar de vorm kijkt, is het heel goed mogelijk dat daar een paar ontzettend foute SS-runen gestaan hebben, die onmiddellijk weggaven dat er iemand met een stempeldoos in de weer geweest is.

Het blijft nog steeds een mooie rijbroek, vals gedateerd, maar hij zou zeker niet misstaan op een mooie pop, tot je iets beters hebt.
Ik kan geen echt zinnig advies geven geloof ik, ik zou het helemaal van de prijs af laten hangen denk ik.

Succes met je beslissing!
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Italiaanse en Nederlandse stof zijn veel gebruikt voor duitse jasjes en broeken. Je komt het nu nog wel eens tegen.

De doorgehaalde stempel haalt de waarde echt niet dusdanig omlaag als de broek origineel is. Bovendien kan er alles hebben gestaan. Misshien iets van de drager die niet geindentificeerd wil worden.. noem maar op...

Wat vraagt de verkoper voor de broek?
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Ik zie er vanaf. Ik heb teveel bedenkingen. De prijs doet er dan niet toe.
Ik vind de broek er te ongebruikt uitzien. Dit geld voor de knoopsgaten, binnenvoering en knieen. De stempel die weg gewerkt is werkt bij mij teveel argwaan op, vooral de al door LDO aangegeven SS contouren. De structuur van de stof spreekt me niet aan en simpel een slecht gevoel hebben bij de zaak. Ik vermoed eigenlijk dat het een repro broek is misschien gemaakt van een oude stof.
Mijn RSI mannetje moet nog maar even wachten op z'n broek.
Bedankt Pionier en LDO voor het meedenken.

Voor de geintresseerden: http://cgi.ebay.com/german-EF-riding-br ... dZViewItem

Veltro
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Veltro, kan het dan geen italiaanse broek zijn die misschien is door gebruikt duits?

Mij viel op dat er maar 3 grote maatstempels in staan. Dacht dat dat er 4 moesten zijn?

Daarom dacht ik dat ie misschien italiaans is? Of een ander land met vergelijkbare kleding? Dat zou weer de wegkrassing kunnen beantwoorden..

De stof lijkt verder veel op de stof van een jas die ik heb gehad. Die was oostenrijks of zwitsers of tjechisch
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

De stempelingen zijn niet Italiaans. Het is jammer.

Veltro
Plaats reactie