DKiG Nachlass

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Joachim Peiper
Lid

DKiG Nachlass

Bericht door Joachim Peiper »

Deze Nachlass werd mij aangeboden. Is van Hardtke von Gernet: Schnellboot Kommandant op de S-61 in Deutsches Afrika Korps...Drager van het Deutsches Kreuz in Gold...

Geld is wederom een probleem :? :(
Maar zeker een leuke grouping..En daarom wellicht interessant om met jullie te delen.

Het is een combinatie van WWII medals, "1957" en Portugese verdienstmedailles omdat Von Gernet in de Bundesmarine heeft gezeten na de oorlog.

Afbeelding

Afbeelding
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Dope :o :D wat kost het lotje als ik vragen mag?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Joachim Peiper
Lid

1700 EUR heb ik geboden, en hij vraagt 1900....

Als je de spulllen bij elkaar optelt (qua marktprijzen) is het nog niet eens zo duur....Want dan kom ik rond de 2400-2500 EUR uit...die gekke portugese medaille is bijv. al rond de 500 eur waard. Dat "1957" spul is bijna nix waard....
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dat 1957 spul heeft wel een waarde hoor. Je koopt het niet ff voor een 10tje ofzo.

Misschien eerst eens onderzoek doen naar het materiaal voordat je zoiets koopt? Die gekke portugese medaille natreken. nagaan of Von Gernet deze combinatie onderscheidingen had, of kon hebben. Wat is de herkomst van de set, etc etc etc etc
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Overigens bestaat Hardtke von Gernet wel. Hij zat bij het 3. Schnellboot- Flottille. Een van de twee flottile's bij het DAK.
Joachim Peiper
Lid

is voor mij een betrouwbare bron: heeft het rechtstreeks van de familie. En die check qua achtergrondinformatie over Von Gernet, de soort portugese medals had ik al gedaan (uiteraard)..

Nee geen tientje smaar verhoudingsgewijs zit er een groot verschil in. Die cased DKiG '57 doet wel rond de 200.

Het blauwe boek heeft Von Gernet gesigneerd....
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik denk dat de prijs niet slecht is, zeker ook nog eens met handtekening enzo. Je kunt er geen foto's of documenten meer bij krijgen?
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Wow leuke spullen hoor!
Als ze 1900 vragen en je bied 1700 vind ik netjes,
Ik hoop dat je ze mag kopen! dan heb je mooie uitbereiding van je collectie! :D
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie