Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb een paar bovo IAB's en GAB's liggen. Een paar ervan hebben een makersmerkje. Ik heb al op internet gezocht maar ik ken deze makers nergens vinden. Misschien dat 1 van jullie het weet?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Daar gaan mijn ogen...
Moeilijk te zien, maar ik waag een poging.
Het Infanterie Sturmabzeichen is zo te zien gemerkt MK 1, hè?
Dan zul je voorlopig naar de maker moeten gokken: de meningen zijn verdeeld en niemand weet echt wie MK was.
Ze komen aanvankelijk voor met MK in een driehoek, daarna verschijnen ze als MK met een nummer tussen de 1 en 7 op.
Behalve MK 5, deze is nog niet opgedoken.
Het Algemeines Sturmabzeichen draagt zo te zien een A van Assman (op zijn Duits uitspreken hè, stelletje viespeuken!).
Heb je ze zelf uit de grond getrokken?
Jammer dat die krengen niet uitgekomen zijn zeg, dan had er nu een boompje vol kunnen staan...
Haha ja der staat m.k. 1. Op de gab staat inderdaad een soort van A. Ik heb ze niet zelf gevonden maar gekocht op een beurs. Kheb er een stuk of 15 liggen en moet nog op de andere kijken voor de merkjes. Ik had ook nog een andere vraag: zijn ijzeren GAB's zeldzamer dan zinken?? In ieder geval bedankt voor de info alvast
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Excuses voor de late reactie, ik was een weekje aangenaam verpozen in de buurt van Nijmegen.
In het algemeen kun je stellen dat ijzeren onderscheidingen gewilder zijn dan zinken.
Ik zou niet durven zeggen of er meer ijzeren gemaakt zijn dan zinken.
Dat ijzeren gewilder zijn dan zinken, heeft natuurlijk met het feit te maken dat de kwaliteit van vroeg-oorlogs doorgaans hoger is dan het laat-oorlogse zink en bunt-metal.
Logisch gezien hebben natuurlijk ook minder vroege exemplaren Den Krijg overleefd in verhouding met latere exemplaren.