Dinerborden Reichsarbeits Dienst

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
baldyman
Lid
Contacteer:

Dinerborden Reichsarbeits Dienst

Bericht door baldyman »

Mijn ouders hebben thuis nog een aantal, witte porseleinen, dinerborden. Aan de onderkant staat een stempel "Reichsarbeitsdienst " met het jaartal, even uit mijn hoofd 1943. Deze borden hebben de Duitsers achtergelaten in Welten ( een wijk in Heerlen ). In 1 bord staat een stempel " H " .

Heeft iemand een idee wat die "H " betekent ? en hebben deze borden een waarde ?

Ik heb er mijn hele ( nou ja groot gedeelte ) hele leven van gegeten en mijn ouders doen dat nog steeds iedere dag. :oops:

Ben benieuwd !

MVG

Baldyman
Ik ben bezig om de gegevens te achterhalen van de bemanning, van een gecrashte B26 bommenwerper, 8 mei 1945, kijk op http://www.kunne1.freeler.nl
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik denk ergens tussen de 20 en 30 euro, rad servies is er nog redelijk veel, maar ik zou er niet meer van eten, het is toch echt verzamelwaardig spul wat meer geld waard word over de jaren!
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Ben je een verzamelaar Baldyman?
Indien ja,koop dan eens nieuwe borden en vraag aan je ouders of je die RAD borden mag hebben uit verzamelinteresse.
Ze zijn als collectorsitem belangrijker dan als eetgerei.

Adrian
baldyman
Lid
Contacteer:

RAD Servies

Bericht door baldyman »

Roel R. schreef:Ik denk ergens tussen de 20 en 30 euro, rad servies is er nog redelijk veel, maar ik zou er niet meer van eten, het is toch echt verzamelwaardig spul wat meer geld waard word over de jaren!
Tsja, ik ben al een tijdje 't huis uit. Ik zal het ze morgen 's vertellen er niet te veel gebruik van te maken. Ik zal het maar gaan opeisen als mijn erfdeel :-)
Ik ben bezig om de gegevens te achterhalen van de bemanning, van een gecrashte B26 bommenwerper, 8 mei 1945, kijk op http://www.kunne1.freeler.nl
baldyman
Lid
Contacteer:

RAD Servies

Bericht door baldyman »

Adrian schreef:Ben je een verzamelaar Baldyman?
Indien ja,koop dan eens nieuwe borden en vraag aan je ouders of je die RAD borden mag hebben uit verzamelinteresse.
Ze zijn als collectorsitem belangrijker dan als eetgerei.

Adrian
Ik zei het net al tegen Roel, morgen ga ik naar mijn ouders ( zie ik ze ook nog eens ) en zal het ze eens vertellen. Ik had trouwens geen idee dat er nog zo veel interesse voor zou zijn.

Nee ik ben geen verzamelaar, maar ik vindt het erg interssant wat er zoal verzameld wordt en wat daar nog voor betaald wordt.

Weet jij misschien wat die "H"betekent ?
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Volgens mij is die 'H' een initiaal van een fabrikant of iets in die aard.
Maar zeker ben ik niet.

Adrian.
Plaats reactie