Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo, ik ben laatst in het bezit gekomen van een witte helm van de Luftschutz. Het binnenwerk zit er nog in, evenals het riempje. Ook de letters LS staan erop. Volgens mij stamt hij direct uit de naoorlogse periode maar het fijne weet ik er niet van. Kan iemand mij wat meer vertellen?
Voor een goed bod is 'ie te koop. (bieden is excl. verzendingskosten)
Laatst gewijzigd door Jeroenj op 29 mei 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Ik heb mij laten vertellen door een verzamelaar dat deze helm kort is gebruikt. De LS mocht namelijk na de capitulatie geen emblemen meer dragen en moest dus een andere helm gebruiken. Men is toen tot deze overgegaan.
Kunnen kenners dit bevestigen?
Lijkt me sterk dat ze dan ondanks alle materiaal tekort deze helm gaan maken terwijl ze net zo goed met 1 veeg het HK van de bestaande helmen konden halen.
(P.S. Dit zijn nog de oude Ebay-foto's, de helm ziet er inmiddels een stuk beter uit. Heb hem nu schoon gemaakt en de zwarte balk heb ik voorzichtig van de helm verwijderd waardoor het LS decal dat er nog onder zat weer te voorschijn is gekomen. Overigens is het nog niet helemaal perfect, er kan nog meer zwarte verf af zodat ik het complete decal weer kan zien. Helaas is hij wel gedenazifeerd. )
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus