duits uniform zwart

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

duits uniform zwart

Bericht door the_king88 »

Er stond een jasje op marktplaats te koop die ik jullie ook FF wou laten zien,
Wat denken jullie hierover:

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... df=1#photo

voor als die al verwijderd is:

Duits Uniform, WOII, zwart. 100% origineel

Jas, met stempels, label. Kot uit russisch museum dus ook de daarbij behorende stempels.
Broek, geen label
Laarzen
Pet met label
Shirt, origineel
Das, met label
Koppel met slot

Set is uitgebreid gereviewd op toonaangevend US forum.

Geen biedingen via Marktplaats.

Interesse ? Geef prijsopgave via mail. Na realistische prijsopgave worden mogelijke vragen beantwoord. Uw prijsopgave is geen contract maar altijd vrijblijvend !

foto's:
http://img163.imageshack.us/img163/8736/jasje1bd.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/4522 ... bel4bl.jpg
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mocht het allemaal origineel zijn dan vind ik het echt een prachtig historish stuk! maar ik denk dat haast niemand zijn portomonee er naar staat :P voor dit SS jasje
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Alles is inderdaad origineel. De (originele) kentekens zijn waarschijnlijk na-oorlogs opnieuw aangebracht. Desalniettemin een prachtige display... :shock:
In tegenstelling met wat Mr Sobel zegt, denk ik dat deze wel zeer vlug zal verkocht zijn.... (Zeker moest hij ze ook in de US aanbieden) Originele SS-VT zaken verkopen altijd en steeds is er wel iemand die bereid is te betalen... Het is "zwart goud"...
Beter uw geld in deze dingen steken dan in waardeloze bodemvondsten en Duitse helmen zonder liner... :lol:

Een voorzichtige richtprijs voor de mogelijke geinteresseerden:
Jas: ong. 5000 euro
Kepie: ong. 3000-3500 euro (mits kentekens goed zijn... Op deze foto is het niet te zien...)

MvG,
Gerd V
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik dacht ook al wel dat het een leuk stuk was!
Vandaar dat ik het even poste,
Je kunt eventueel ook extra foto's opvragen om de kentekens te controleren, :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik denk dat het gehele uniform, dus jasje/ovrhemd/stropdas (+nsdap speld?) + armband nog vele malen duurder zal uitkomen dan 5000 euro!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Waarom denk je dat als ik vragen mag? Hoeveel kost een hemd, stropdas en NSDAP speld wel volgens jou?

Gerd V

sobel schreef:ik denk dat het gehele uniform, dus jasje/ovrhemd/stropdas (+nsdap speld?) + armband nog vele malen duurder zal uitkomen dan 5000 euro!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Het is zeker een heel mooie set...
Het is niet nodig om meer foto's te vragen: de kentekens zijn origineel maar na de oorlog heraangebracht...

MvG,
Gerd V
the_king88 schreef:Ik dacht ook al wel dat het een leuk stuk was!
Vandaar dat ik het even poste,
Je kunt eventueel ook extra foto's opvragen om de kentekens te controleren, :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

willysproject schreef:Waarom denk je dat als ik vragen mag? Hoeveel kost een hemd, stropdas en NSDAP speld wel volgens jou?

Gerd V

sobel schreef:ik denk dat het gehele uniform, dus jasje/ovrhemd/stropdas (+nsdap speld?) + armband nog vele malen duurder zal uitkomen dan 5000 euro!
nsdap speld 80 euro, stropdas 80 euro overhemd 150 ongeveer, tenmiste dat denk ik, ik bedoelde meer dat als de gehele set bij elkaar hoort...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Hallo,

Die prijzen die je aangeeft zijn ongeveer correct, maar op die manier mag je niet redeneren. Het is onmogelijk te achterhalen of het geheel ooit bij elkaar gehoord heeft en het is om die reden ook niet aangewezen om het ook te geloven als de verkoper het zo zou zeggen. Bij dergelijke twijfelgevallen mag je er telkens ook van uit gaan dat het geheel niet bij elkaar gehoord heeft -In de betekenis allemaal van dezelfde SS-man afkomstig te zijn...
Een hemd is een hemd en een das is een das. Trouwens, aangezien de kentekens op de jas hernaaid zijn en de jas ooit eens "gestript" is geweest, is het allerhoogst waarschijnlijk zo dat het geheel jas, kepie, hemd enz... apart aangekocht is... Niet dat echt zo'n 'verschil' uitmaakt, het blijft allemaal origineel...

Persoonlijk denk ik dat de tijd van 100% originele jassen (met origineel gemonteerde kentekens) en van dergelijke groupings afkomstig van 1 persoon toch niet meer van deze tijd zijn... Er is telkens wel altijd "iets" die hernaaid is... (Minstens een adelaar of kraagspiegel...) Personen die echt enkel 100% origineel gemonteerde SS jassen willen waar er 10000% bewijs van is, moeten eerst enkele malen de lotto winnen om het geld bij elkaar te krijgen alvorens ze "kans maken" iets los te krijgen bij bepaalde personen...

Het blijft desalniettemin een GEWELDIG mooie display van zaken die allemaal origineel zijn... Je zal zien dat dit vlug verkocht zal worden... Misschien niet echt onmiddellijk in België of Nederland, maar als het internationaal wordt aangeboden, dan worden dergelijke zaken binnen enkele uren geklonken...

MvG,
Gerd V
sobel schreef:
willysproject schreef:Waarom denk je dat als ik vragen mag? Hoeveel kost een hemd, stropdas en NSDAP speld wel volgens jou?

Gerd V

sobel schreef:ik denk dat het gehele uniform, dus jasje/ovrhemd/stropdas (+nsdap speld?) + armband nog vele malen duurder zal uitkomen dan 5000 euro!
nsdap speld 80 euro, stropdas 80 euro overhemd 150 ongeveer, tenmiste dat denk ik, ik bedoelde meer dat als de gehele set bij elkaar hoort...
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Het petje alleen heb ik al voor meer dan 14.000 euro te koop gezien...
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Dat geloof ik niet.
Waarom heb ik die dan niet gezien :?:

3500 is een normale prijs... Ik weet er wel een aantal te koop zitten aan de gemiddelde prijs van 3500 euro. Ik stel voor dat je ze allemaal koopt en terug probeert te verkopen aan 14000 euro... We zullen dan een zien hoe vlot het verkoopt :lol:

:roll:
raytheman schreef:Het petje alleen heb ik al voor meer dan 14.000 euro te koop gezien...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

de prijs die hij voor het uniform vraagt is 12000 euro :)
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Bedoel je dan 12000 pleuro's voor enkel de jas?
Want zelfs als het voor het gans de display is, is het nog ongelofelijk veel geld en zal hij het niet vlug verkocht krijgen... Ik hoop voor hem dat hij veel tijd heeft en niet dringend geld nodig heeft...

MvG,
Gerd V

german collector schreef:de prijs die hij voor het uniform vraagt is 12000 euro :)
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Mits origineel zijn er genoeg kopers voor. Bijvoorbeeld in Japan en Zuid-Afrika. Of ze daar ook op marktplaats punt en el kijken vraag ik me af
:lol:


Dat petje van 14.000 euro was een zwart ss petje bewezen afkomstig uit een of ander concentratiekamp.
Binnen een dag verkocht overigens
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Als dat de prijs is voor enkel de jas is dat VEEL TE VEEL. Die insignia's zijn opnieuw (na-oorlogs) aangenaaid en 12000 euro is TE VEEL voor dergelijke jas alleen. Die persoon heeft die jas gekocht van Bob Hritz uit de USA. De armband klopt zelfs niet met uitvoering van de jas... Deze jas is enige tijd geleden uitgebreid besproken op German Daggers Forum.

In Japan en Zuid-Afrika is geen markt voor SS-VT, SS-TV en Allg SS. In de USA en UK wel want daar zitten meer gekende verzamelaars die dat verzamelen.

Is hier eigenlijk iemand onder jullie van deze zaken op de hoogte? Als een verkoper 500 euro voor een originele kraagspiegel vraagt is het: "te duur" hier, "veel te veel" daar en nu men echt te veel vraagt, vind iedereen het plots niet niet veel genoeg.... :?
raytheman schreef:Mits origineel zijn er genoeg kopers voor. Bijvoorbeeld in Japan en Zuid-Afrika.
raytheman schreef: Dat petje van 14.000 euro was een zwart ss petje bewezen afkomstig uit een of ander concentratiekamp.
Binnen een dag verkocht overigens
Hetgeen je er nu bijvertelt werpt wel een ander licht op de zaak... Want wie droeg " zwarte ss petjes in een concentratiekamp"?? De voor-oorlogse SS-Totenkopfverbände... en als hetgeen je vertelt allemaal waar is, dan kan die prijs heus WEL kloppen en kan het idd zijn dat het aan 14.000 euro werd verkocht... MAAR een "zwart SS petje van de SS-TV" (én geïdentificeerd) is totaal niet gelijk aan een zwarte kepie van de SS-VT of Allg SS...

MvG,
Gerd V
Plaats reactie