Mützenhersteller

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Alleen maar mijn eigen mening Stijn :wink: .
Een betrouwbare verzamelaar met een x aantal jaren verzamel "ervaring" wil niet meteen zeggen dat allen wat die gene dan koopt/verkoopt automatisch ook origineel behoeft te zijn.
Zelf verzamel ik ook al mooi wat jaartjes, maar dat betekend nog niet dat ik mijn vingers nooit brand :wink: , dat is onoverkomelijk in dit verzamelgebied.
Wel geeft het je enige zekerheid dat deze man jou niet moetwillig wil bedonderen en je, na ontevredenheid, waarschijnlijk ten alle tijde schadeloos zal stellen.
Leergeld heeft een ieder betaald :wink: .
Laat je schuitje door een of twee, jou vertrouwde verzamelaars, bekijken/beoordelen, omdat hoe meer mensen hem bekijken des te meer verschillende optieken.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Real life.
Ik ken de verkoper persoonlijk, nouja hij heeft een winkel waar ik vaker gekocht heb.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Stijn schreef:Gelukkig is er niet altijd negatieve kritiek
Stijn, het is geen kritiek wat er is gepost enkel waarschuwingen om heel voorzichtig te zijn.
Ook verzamelaars die enkel Origineel kopen grijpen wel eens mis. Ook iemand met jaren verzamelervaring kan wel eens een fout maken. Ik kan bij vrijwel elke grote online militaria-dealer wel overduidelijk namaak items aanwijzen (en ook zij claimen dat alles origineel is)

Want let wel....de repro's die tegenwoordig worden gemaakt zijn heel heel goed. Er wordt originele stof gebruikt, origineel garen en ook originele insignes.

Daarmee zeg ik niet dat die pet van jou niet goed is. Ik heb m niet gezien dus een oordeel vellen kan ik niet over dit specifieke item.

ik denk dat allen die hebben gereageerd op jouw vraag naar informatie enkel het beste met je voor hebben en je (soms wijze) raad willen geven.


Trouwens.........het gaat er niet om dat ik tevreden ben met jouw aankoop...............JIJ en JIJ alleen moet ermee tevreden zijn, aangezien dit petje onderdeel is van jouw verzameling !
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ernst heeft hier wel een punt Stijn,

Zelf heb ik onlangs een WH schuitje in mijn handen gehad die gemaakt was van stof uit een overjas, simpel een overjas kost tussen de 150 en 200 pop en daar maak je heel wat schuitjes van :wink: .
Het enige waar je dit aan kon zien was dat de stof onder de "flappen" aan de zijkant niet verkleurd was en door het draagen niet "wolliger" was geworden.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Mooyman schreef:Ernst heeft hier wel een punt Stijn,


Het enige waar je dit aan kon zien was dat de stof onder de "flappen" aan de zijkant niet verkleurd was en door het draagen niet "wolliger" was geworden.
En dit is nu ook juist een van de redenen waarom ik hem gekocht heb.
De plek waar de adelaar gezeten heeft is verkleurd.
Onder de flappen is de wol een stuk dikker en wolliger en daarbuiten ziet het er toch meer versleten(maar niet erg versleten) uit.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Afbeelding
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Hmmmmmmm........

Hebt ge ook iets duidelijkere foto's?
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Zal ik hem opsturen;)
Ik zal kijken wat ik kan doen.
Plaats reactie