Apart zuurstofmasker met kist (draeger)?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Apart zuurstofmasker met kist (draeger)?

Bericht door Edgar »

Ik heb dit leuke ding vandaag van de rommelmarkt gehaald, het heeft diverse bakelite markings en verkeerd in een zeer goede tot bijna mint staat, en is compleet. Hij is gedateerd 1939, en gemaakt door Draeger. Volgens de onwetende man was het voor de Duitse marine. Het is iig 100% zeker duits WO II, en de steeksleutel is ook WaA gemarkeerd. Iemand een idee? Er zit dus een zuurstofmasker bij met slang, twee meters, diverse filtertjes, een steeksleutel, onderaan een zak enz.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Volgens WH awards is het waarschijnlijk een testapparaat voor LW zuurstofmaskers! :D Ik ben blij! En dat voor een dagje rommelmarkt 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

toch een leuk ding edgar
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jep, en helemaal voor het bedrag waarvoor ik het gekocht heb. Is dit maskers trouwens ook LW, weet iemand dat?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Erg mooi item :) !!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks man! Er zit ook echt heel veel extra's bij, mondstukjes, extra filtertjes enz.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie