Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zit ik op de vroege morgen even op marktplaats te neuzen is er een nieuwe advertentie geplaatst,
Een wehrmacht condoom? bestonden die toen ook al en zal dit origineel zijn zoals de verkoper wel denkt,
De ervaren Amerikaanse landingssoldaten gebruikten ze trouwens standaard om hun loop af te sluiten voor zeewater.
Daar wordt bijna in geen film aandacht aan besteed, terwijl het zo'n leuk detail is.
Ja, in 'The Big Red One' misschien, in het boek in ieder geval wel.
Water in de loop is natuurlijk nooit goed, maar er bestaat zelfs een (volgens mij kleine) kans dat het wapen zijn gasdruk niet kwijt kan door het ingelopen water.
En da's niet fijn voor de schutter.
Het getoonde condoom is trouwens leuk voor de echte fanatici tijdens een reenactormeeting.
Voor als je in de donkere uurtjes achter een paar Lustmädel aanjaagt.
Ehhh, pardon, Luftmädel...
Voor de verzamelaar minder interessant, zowel het zakje als de Kaputze zijn niet origineel.
LDO schreef:Standaard uitrusting, ja.
Water in de loop is natuurlijk nooit goed, maar er bestaat zelfs een (volgens mij kleine) kans dat het wapen zijn gasdruk niet kwijt kan door het ingelopen water.
En da's niet fijn voor de schutter.
Het grootste probleem is inderdaad de lucht die opgesloten wordt tussen de kogel en het water. Tijdens het schot wordt de lucht samen geperst en loopt de druk van deze lucht dusdanig op dat er minstens een "bel" in de loop ontstaat en in het ergste geval klapt de loop uit elkaar met alle gevolgen van dien.
Ja precies, zo was het verhaal er achter.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd even secuur ben met wapens schoonmaken na elke beurt.
In het begin had ik er toen een handje van om even met een spuitbus van het één of andere preserveer / solvent middel een paar spuitjes in de afsluiter, maar ook in de loop te geven.
Toen heeft iemand die situatie precies voor me uitgetekend van wat er zou kunnen gebeuren.
In het gunstigste geval is alleen het wapen ontploft, maar de kans dat je een oog mist of erger is zeker aanwezig...
Bij een kogelgeweer zal je het het niet snel hebben dat de boel ontploft na een spuitje olie in de loop. Een hagelgeweer is hier veel gevoeliger mee zijn. Daar kan een grassprietje in de loop al voor een banaan zorgen.
LOL,
M'n vader vertelde hier ook een coowl verhaal over van zijn diensttijd..
Hij was .50 schutter en moest hem altijd uit elkaar halen om schoon te maken.. dat deed hij dus mooi niet, Hij zette gewoon het hele geval onder de douche en daarna met wat wapenolie bespuiten
Rednas schreef:Zou hij meer waard zijn als hij ook nog gebruikt was?
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf door wie hij gebruikt is.
Als hij gebruikt is door een Ritterkreuzträger zijn ze natuurlijk goud waard!
Vooral als er DNA resten achtergebleven zijn!
Wel altijd een certificaat van Detlev Niemann verlangen, je wordt namelijk genaaid waar je bijstaat tegenwoordig...