Erkennungsmarke

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
m_durwael
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2006, 12:38

Erkennungsmarke

Bericht door m_durwael »

ik heb hier een Erkennungsmarke liggen. Ik zou nu graag weten van wie dit eigendom was. Is er een instantie waar ik deze vraag kan aan stellen?

Informatie op Erkennungsmarke:

4./Jnf.Ers.Batl 435
A 5683

Dank bij voorbaat

Michiel
Verzamel hoofdzakelijk foto's van duitse soldaten in actie. Wie iets aan te bieden heeft stuur me gerust een emailtje.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Erkennungsmarke

Bericht door LDO »

m_durwael schreef: Informatie op Erkennungsmarke:

4./Jnf.Ers.Batl 435
A 5683
Ik denk dat het heel moeilijk is om bij een officiële instantie gegevens hierover los te krijgen.
Als je een halve gevonden zou hebben, lopen ze wat harder om te kijken of het een vermiste is, maar dan weet ik nog niet of ze gul zijn met berichten naar jou toe.
Zo gek is de Duitse Grabendienst niet op verzamelaars.

De enige globale informatie die ik er uit opmaak, weet je waarschijnlijk zelf al:

4e Kompanie Infanterie Ersatz Batallion 435
Bloedgroep A
Stammrollennummer 5683

De levensloop van dit bataljon kan je via deze link even op uw gemak napluizen.
Het was even zoeken, maar het is een aan te bevelen site voor dit soort vraagstukken.
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... t435-R.htm

Veel plezier er mee, en misschien heeft iemand op WAF nog goede ideeën om een eventuele naam te achterhalen?

Groets,
Martin
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het nummer 5683 staat in het soldbuch en wehrpass van deze persoon en is zonder die documenten niet terug te vinden.
Plaats reactie