restaureren van helmen??

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Je moet natuurlijk wel weten wat je doet
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

hoe bedoel je?
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Dat je wer wel verstand van hebt (lassen of solderen) en de historische achtergrond (verf / decals) als je een helm gaat restaureren
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

ah ja in die zin heb je gelijk.Eerst informeren vooraleer je aan zo iets delicaats begint.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Miesjel schreef:
viny schreef:Bedankt voor de tip, ik ben naar de hobby winkel hier in de buurt geweest, hij zei precies het zelfde. Ik ben nu bezig geweest met de soldeerbout.

Ik ben niet van plan om de hele hlem vlak te maken, maar ik wil hem zowiezo een groene kleur geven.
Jouw helm vincent is voor mij een uitzondering wat helmen restaureren betreft.
Het is dat je een roodgeverfte bodemvondst gekocht hebt, dus dat er op het gebied van autentiek zijn al weinig meer van over is.
Maar normaal gesproken ben ik fel tegen het bewerken van helmen.
Voor mij is een orginele bodemvondst met enorme gaten er in, meer waard dan een helemaal hele helm, met een nieuw verflaagje er op.

De meeste mensen verzamelen militaria omdat ze de orginele, autentieke militaria mooi of intressant vinden.
Een overgerfde, of dichtgesoldeerde helm is niet orgineel of autentiek meer, en ziet er meestal ook een stuk minder mooi uit.

In jouw geval zou ik zelf gewoon proberen die rode verflaag er af te schuren of iets dergelijks, maar de waarde zal er waarschijnlijk ook niet veel minder meer van worden als je gewoon doorgaat met wat je nu aan het doen bent.
Je hebt wel gelijk, ik heb hem ook gekocht, juist omdat hij rood was zodat ik hem kon restauren, klinkt mischien wat raar. Hem helemaal schuren was onmogelijk omdat er toch wel redelijk dikke 'pitten' in zaten, dat zou er dan dus niet uitzien.

Je kan mijn helm nu zien in mijn topic op verzamelaars en collecties.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie