Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het doet mij verdriet u te moeten teleurstellen, maar m.i. deugt het van geen kant.
Maar laat ons wachten op Gerd V., toch wel een coryfee op het gebied van SS stofjes en aanverwanten.
Maar mijn eerste indruk: de glooiing van het flapje klopt niet met wat gebruikelijk was bij het SS schuitje.
De zweetband hoort er niet in.
Onder de zweetband is het vreemd rafelig, daar is iemand aan het klooien geweest.
En waarom?
Om de voering er uit te slopen waarop waarschijnlijk een overduidelijk stempel stond, dat aangaf dat dit geen eerlijk SS schuitje was.
De Abzeichen waag ik me niet aan.
Ik heb wat boekjeskennis, maar nog maar enkele weken geleden moest ik horen dat een SS adelaar, die al heel wat jaartjes in mijn collectie zit, zo vals was als een hondsdolle reiger.
Daar heb ik dus nog wat in te leren.
Op het eerste gezicht lijkt de adelaar niet verkeerd, maar je maakt mij niet wijs dat er op een slechte pet een goede adelaar en doodskop blijken te zitten.
Ook grappig: de doodskop is veel te groot voor het petje, ruik je dan geen nattigheid?
Aangezien ik me op mijn werk momenteel van verveling met scheermesjes zit te krabbelen, ben ik even de archieven ingedoken.
Nee, de Abzeichen kloppen ook niet.
Wel een fijne vraag, ik heb een boel geleerd over schuitjes vanmiddag.
Nu nog even een middagtukje, en dan hopla: uitgerust naar huis!
Hetgeen LDO al zei kan ik enkel nog bevestigen...
ALLES is verkeerd aan dat schifke: Het schuitje zelf -de manier waarop en het materiaal waaruit het schuitje gemaakt is - en de kentekens (zowel doodskop en adelaar...)
Sorry...
Goed voor reenactment, maar zo fake als iets... Reenactment materiaal is precies het enige wat na gebruik en slijtage voor meer kan worden verkocht dan wanneer het in nieuwe staat (als reenactment materiaal) wordt verkocht...
k98 Scharfschütze schreef:Ja dat had ik al door toen ik het schuitje ontving. De zijkanten zijn ook zeer kort en het doodshoofdje is een stuk kleiner dan het echt.
Heb je hem gekocht als origineel dan?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~