eerste brief RK drager

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Joachim Peiper
Lid

eerste brief RK drager

Bericht door Joachim Peiper »

Ik heb voor het eerst pen en papier gepakt en een paar brieven geschreven naar Ritterkreuzdragers met het vriendelijk verzoek om een gesigneerde foto.

De eerste heb ik binnen: Luftwaffe Hauptmann Helmut Eberspaecher. Ontvangen op 26.01.1945. De man had een bedrijf van 5200 werknemers en is nu op zijn 91 ste aan het rentenieren.

Iemand dezelfde ervaring??

Afbeelding
Joachim Peiper
Lid

Jeemig de peemig, mozes kriebels. Heb ik hem weer op een verkeerde plek gepost. :oops:

Het is een automatisme om hier te posten :wink:
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Dezelfde ervaring? Met vets schrijven of wat bedoel je?
Heb met 30 contact gehad. Altijd leuk om zon foto's te krijgen. (Ze worden zelfs al verzamelt en duur verkocht helaas)
Joachim Peiper
Lid

bedoel inderdaad het verzamelen van RKT fotos. Ik was niet duidelijk.

ja, er word handel in gedreven maar deze blijft gewoon waar die nu is. :P
Joachim Peiper
Lid

Kom ik gisteren thuis, ligt er een rouwkaart op de mat (uit Duitsland). Met daarin een foto (ongesigneerd :P ) van Von Schroeter.
RKT Horst von Schroeter werd op de dag begraven dat ik een brief aan deze beste man schreef. :oops: :( Ik zal een condeleancekaart kopen.Overigens zijn ze nog apetrots op het ritterkreuz omdat deze speciaal op de kaart vermeld stond.

Ze gaan met bosjes is me al opgevallen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Het lijkt mij wel wat om een keer met een Nederlandse vrijwilliger contact te hebben, maar hoe begin je zoiets?
Plaats reactie