Signals parade tunic

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Volgens mij is zo'n uniform helemaal niet zo duur.
Ik zie die jassen wel eens voor 150 tot 200 euro liggen hoor, geloof ik.
Ik denk dat je voor 100 euro op z'n hoogst wel klaar bent.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Stijn,
je moet wel kijken naar de staat waarin een jas verkeerd, of alle insignes aanwezig zijn. Indien een bijpassende pet (bijv. zelfde eigenaar) erbij wordt geleverd worden alle onderdelen meteen wat duurder.
Daarnaast varieert de prijs ook per afdeling....infanterie, Panzer, Signals,....etc............Een Großdeutschland Parade waffenrock betaal je al gauw 3000E of meer voor.

Als je een prijs noemt van 150 tot 200 dan ga ik ervan uit dat de jas niet compleet is.........bijvoorbeeld missende insignes of dat de jas half is opgegeten door motten.


Natuurlijk is het mogelijk af en toe geluk te hebben en een echt koopje te vinden...........maar over het algemeen weten mensen (ook op beurzen) heel goed wat de actuele prijzen zijn.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ja, dat klopt ook wel weer. Maar ik dacht dat je via internet wel aan een jasje kan komen voor een redelijke prijs.
Natuurlijk is de staat wel belangrijk en bepaald die de prijs.
Hoe is trouwens te zien of zo'n Waffenrock van bijvoorbeeld Großdeutschland geweest is?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Stijn schreef: Hoe is trouwens te zien of zo'n Waffenrock van bijvoorbeeld Großdeutschland geweest is?
Armband.

Bjorn.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nooit foto's ontvangen van de site, dat geeft al aan hoe serieus ze zijn!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Welke site was het?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ben de link kwijt, maar ernst heeft hem volgens mij nog
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

BjornSpiN schreef:
Stijn schreef: Hoe is trouwens te zien of zo'n Waffenrock van bijvoorbeeld Großdeutschland geweest is?
Armband.

Bjorn.
Niet helemaal correct. Het model waffenrock van Großdeutschland is erg afwijkend. Niet enkel de cufftitle maar ook het ontwerp van de cuffs, het ontwerp van de kraag, de insignes die worden gedragen etc.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie