De decals lijken me inderdaad niet orgineel. Je ziet namelijk dat de blauwe verf op de plek van het decal deels verdwenen is. De decal zou dan in gelijke mate mee gesleten moeten zijn. Dat is hier niet het geval dus kun je er vanuit gaan dat de decals fake zijn.
De helmnieten(wat jullie drukknoppen noemen

) zijn inderdaad ook niet origineel. Dit is te zien aan het feit dat inderdaad de kleur niet helemaal lijkt te matchen met de kleur van de helm. Ook zitten ze niet erg strak tegen de helm aan, dit is een teken dat ze er op zijn minst een keer uit geweest zijn en niet goed weer bevestigd zijn. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de helmnieten een uit-stekend deel van de helm zijn, hierdoor sleet de verf die hierop zat er vaak vanaf. De verf op de helmnieten is dus bijna nooit intact.
Over de blauwe verf op de helm heb ik mijn twijfels, maar deze kan ook vervormen door de flits van de camera. Het beste zou zijn als je morgen of een andere dag even enkele duidelijke foto's van de helm zou kunnen nemen zonder flits in de buitenlucht. Dit zou waarschijnlijk meer duidelijkheid geven.
De kinriem en het binnenwerk zien er zo vanaf deze onduidelijke foto wel goed uit, maar ik heb een duidelijkere foto nodig om daar een betere mening over te geven.
De helm is inderdaad een M42 maar in tegenstelling tot wat JOm ha-Sjoa zegt lijken de M42 en M40 toch echt niet op mekaar. Het grote en overduidelijke verschil tussen deze 2 modellen zit hem in de rand. Bij de M40 is deze rand naar binnen geslagen terwijl bij de M42 in het kader van de verkorting van de productietijd de randen van de helm naar buiten staan.
Een waarde schatting kan ik verder nog niet geven omdat ik dus niet precies weet hoeveel van deze helm origineel is. Ieder origineel aspect van een helm verhoogt de waarde en elke aanpassing en/of foute toevoeging doet de waarde dalen. Voor een 100% goede M42 SD(Single Decall) helm wagen handelaren zo 4 a 500 EUR. te vragen, maar ik ben bang(en weet eigenlijk wel zeker) dat deze helm dat niet gaat halen.