mijn k-98 met russische text
- viny
- Lid
mijn k-98 met russische text
niet zo lang geleden heb ik een k98 gekocht, hij is helemaal nummergelijk, maar er staat wel russisch 'praten' op ((n?/o?)EnEhE 44), ook staat er M24/47, kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud? is er ook een site waar je de symbolen en nummers kan nachecken?
goeie fotos zijn erg moeilijk te maken[/img]
goeie fotos zijn erg moeilijk te maken[/img]
'War is delightful for those who have not experienced it'
- luc
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 2 keer
M24/47 ,EnEhE 44 komt mij totaal niet bekend voor , fotos zeggen meer dan duizend woorden
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ZEN.45
- Lid
Dit is een Belgisch 'model 24' gemaakt door FN of (meer waarschijnlijk) in het arsenaal van Kragujevac (licentieproduktie).
Nadat Tito aan de macht kwam hebben de meeste van die M24's een 'groot onderhoud' gekregen waarbij het koninklijke Joegoslavische embleem werd vervangen door een communistisch symbool. De markering van de oorspronkelijke fabrikant werd verwijdert en vervangen door die van herstelplaats. In uw geval was de herstelplaats 'Preduzece 44' (uw zogenaamd 'russisch praten').
Het is dus geen k98.
Nadat Tito aan de macht kwam hebben de meeste van die M24's een 'groot onderhoud' gekregen waarbij het koninklijke Joegoslavische embleem werd vervangen door een communistisch symbool. De markering van de oorspronkelijke fabrikant werd verwijdert en vervangen door die van herstelplaats. In uw geval was de herstelplaats 'Preduzece 44' (uw zogenaamd 'russisch praten').
Het is dus geen k98.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
- viny
- Lid
op de volgende site kan ik mijn 'm24' vergelijken
http://www.zastava-arms.co.yu/english/civilni.htm
bedankt voor de informatie!
nu heb ik nog 1 vraag, de 44 die naast Preduzece staat, is dat het jaartal waarin het groote onderhoud werd vericht?
en is 170 euro een redelijke prijs geweest?
bij de beschrijving staat dat er 7,9 mm patronen ingaan, dit is elders 12 mm bij mij het geval
groeten en nog erg bedankt!
http://www.zastava-arms.co.yu/english/civilni.htm
bedankt voor de informatie!
nu heb ik nog 1 vraag, de 44 die naast Preduzece staat, is dat het jaartal waarin het groote onderhoud werd vericht?
en is 170 euro een redelijke prijs geweest?
bij de beschrijving staat dat er 7,9 mm patronen ingaan, dit is elders 12 mm bij mij het geval
groeten en nog erg bedankt!
- ZEN.45
- Lid
viny,
De werkplaatsen waren 'Preduzece 44', 'T.R.Z.5', 'TR-136' en 'TR-69'.
De overgrote meerderheid draagt de stempel 'Preduzece 44'.
viny,
huls (zonder kogel) is 57mm. De 'voet' van de huls heeft inderdaad een diameter van 12mm.
Neen, de aanpassingen begonnen pas in 1947.... de 44 die naast Preduzece staat, is dat het jaartal waarin het groote onderhoud werd vericht?
De werkplaatsen waren 'Preduzece 44', 'T.R.Z.5', 'TR-136' en 'TR-69'.
De overgrote meerderheid draagt de stempel 'Preduzece 44'.
viny,
Het kaliber is 7,92x57mm. Dit betekent de de diameter van de kogel 7,92mm is, de lengte van debij de beschrijving staat dat er 7,9 mm patronen ingaan, dit is elders 12 mm bij mij het geval.
huls (zonder kogel) is 57mm. De 'voet' van de huls heeft inderdaad een diameter van 12mm.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
-
- Lid
- viny
- Lid
ik dacht wel dat het een duitse k98 was, zelfde manier van herladen zelfde mm patronen en zelfde hoeveel heid magazijn, met cod2 op de xbox 360 valt er geen ander wapen mee te vergelijken en is het hele ijzerwerk precies hetzelfde, het is inderdaad jammer dat het geen k98 is.
-
- Lid
Je moet het ook niet met een spel gaan vergelijkenviny schreef:ik dacht wel dat het een duitse k98 was, zelfde manier van herladen zelfde mm patronen en zelfde hoeveel heid magazijn, met cod2 op de xbox 360 valt er geen ander wapen mee te vergelijken en is het hele ijzerwerk precies hetzelfde, het is inderdaad jammer dat het geen k98 is.

- ZEN.45
- Lid
Ik kom het regelmatig tegen dat iemand zijn Tsechisch-, Joegoslavisch-,... ik dacht wel dat het een duitse k98 was ...
Spaans-, Portugees-, Belgisch-...geweer voor een k98 neemt. Over de
k98 is online zoveel te vinden dat je met een beetje moeite dit soort
verrassingen kunt vermijden.
Wat de prijs/waarde betreft, ben ik het volledig eens met Weidman.
Eerder een neef met dezelfde grootvader, de Gew98 . De M24 bestond... een K98 kloon ...
namelijk voor de Kar98k.
- viny
- Lid
maar is een m24 eigenlijk gewoon het zelfde als een k98 maar dan van joegoslavische maakelaarij? dit is mischien domme vraag, maar ik kan hem net zoals deze link uit elkaar halen
http://www.surplusrifle.com/mauser98k/r ... /index.asp
http://www.surplusrifle.com/mauser98k/r ... /index.asp