Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb mij duitse Schneejacke teruil aangeboden en iemand vertelde mij dat hij een panzer jas had.
Zal ik dat ruilen?
Is dit een panzer jas?
De foto's zijn wel groot
Heb het in ieder geval nog nooit eerder gezien. Lijkt mij geen panzer jas.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Deze jas is van een vriend van mij. Zelf heb ik enkele leren km sets in mijn verzameling. De jas is een originele Kriegsmarine jas. De reden dat de KM knopen er niet op zitten kan zijn, omdat de jas na de oorlog is gedragen door een burger. Op het eind van de oorlog werd er door panzertroepen vaak leren kleding gedragen. Dit bood een betere bescherming tegen vlammen dan de normale kleding.
De bekendste jassen zijn de jassen met opstaand kraagje welke ook door de u boot bemanning (machine personeel) gedragen werd. Deze werden vooral door de HJ en LAH panzerdivisie gedragen. Sommige officieren lieten er weer een kraag opzetten. Ik heb wel een foto in een boek staan dat dit type jas door een panzerman gedragen word. Ik weet alleen niet hoe ik die hier kan plaatsen
Heel makkelijk. Als de foto op de computer staat ga je naar http://www.imageshack.us daar upload je hem. Dan pak je de onderste link (of je probeer er meerdere en zet voor de link
KM is niet echt mijn ding maar dit is toch duidelijk een ander type jasje?
Alleen al gekeken naar de uiterlijke kenmerken, neem de knoop met lus op de mouw, het ontbreken (van sporen) van epauletten.
De jas die jij op de foto post is gelijk aan de jas die je op het lowlands forum te koop hebt staan, maar in mijn ogen niet hetzelfde als de jas uit dit topic.
Dit is niet om je onderuit te halen ofzo, maar ik vind het geen argument voor de originaliteit van de jas.