Bij de broodzak van jou, Julian kun je ook zien dat hij niet goed is aan de stempel waarvan aan de binnenkant van de flap nog wat te zien is.
Dit is een na-oorlogse stempeling en als hij nog intact was geweest had je ook een na-oorlogs jaartal gezien. Bij jou is deze stempel echter grotendeels verwijderd en is er een namaak RBN stempel ingezet. Hieronder is mijn eigen broodzak te zien(inmiddels verkocht aan een reenacter) waarvan ik ook lange tijd gedacht heb dat hij origineel was maar doorgebruikt totdat ik hoorde dat dit niet het geval was maar dat het gewoon een na-oorlogse was met namaak stempel.
Bij mij was de na-oorlogse stempel dus nog wel compleet zoals je kunt zien op de 4de foto en was de broodzak naast RBNnummer met 1943 ook nog 1960 gestempeld. Aangezien de 1960 stempel totaal niet was weggevaagd leek het me logisch dat hij doorgebruikt was en herstempeld omdat een goede faker meestal wel probeerd na-oorlogse stempels weg te halen. Dit was toentertijd in mijn ogen een logische redenering en heeft me dus totaal misleid.
Als beginnend verzamelaar ben je nu eenmaal nogal naief wat je dure en pijnlijke miskopen kan opleveren al leer je er wel ontzettend veel van. Ook deze fout is later een leerzame gebleken.
Hiervan zijn er dus nog meer in omloop kom ik nu dus achter. Het spijt me voor je...