Schneejacke - Orgineel of Nep?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik verkies toch eerder de mensen die het afkeuren (zo'n 10tal personen) boven iemand die hem goedkeurd (1 persoon), tevens is dit forum er om kritisch naar dingen te kijken, dat hoort bij verzamelen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Nee dat is zeker niet een persoon, heb hem ook al meerdere malen mee gehad naar beurzen en daar laten zien. Daar was de feedback zeker niet negatief.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg jammer vind ik dat dit forum veelste krittiesch is, vat dit als positieve feedback, waar we met zijn allen aan kunnen werken
Dat is helaas noodzakelijk IMO in de verzamelwereld met enorm veel replica. :wink:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

viny schreef:Ja inderdaad, hij is hier al meerdere malen 'afgekeurd' om het zomaar te noemen, maar ik ben meerdere malen bij, nouja, laat ik het maar niet experts noemen, bij mensen geweest die er flink wat verstand van hebben. Dit forum in zijn geheel beschikt over heel wat kennis, en ik wil niet zeggen dat jullie er geen flikker vanaf weten. Want dat is zeker niet zo!! Maar als jullie iets niet kennen wordt het meteen neergezet als niet-Duits, de man waar ik van de week ben geweest, en veel vaker kom heb ik de set voor geschoven. Hij herkende hem meteen en vertelde mij dat dit een goede was, ik heb ook verteld over het forum en de twijfel er over is etc etc. Hij vertelde mij dat het een goede set was en dat er veel verschillende soorten waren, met vakken, zonder vakken, glazen knopen, wollen knopen, normale knopen en geen knopen. Luftwaffe Wehrmacht SS etc etc. Natuurlijk kan de beste man het fout hebben, maar hij zit al sinds de jaren 60-70 in militaria en verdient er zijn brood mee, en heeft al heel wat door zijn handen gehad. Op het moment ligt de set bij hem en kan hem via via voor mij misschien kwijt raken, als hem dat niet lukt had hij er zelf misschien belang bij voor verkoop aan musea in de Ardennen.

Erg jammer vind ik dat dit forum veelste krittiesch is, vat dit als positieve feedback, waar we met zijn allen aan kunnen werken.
Dat maakt de zaak al duidelijker. Als de set goedgekeurd is door mensen die jij vertrouwt en je bent er zelf gelukkig mee is het niet aan ons om daar problemen mee te hebben. Gelukkig zijn met je eigen objecten moet zowat het doel zijn van elke verzamelaar.
Maar je bied dit alles aan op een forum waar anderen bij zijn betrokken en enige waakzaamheid bij aan en verkopen in militaria is zeker geboden.
Ikzelf kan niet terugvallen op een indrukwekkende anciënniteit, maar besef - net zoals jij - dat de wereld van de Schneeanzug er een zeer moeilijke is. Het aantal modellen dat na de oorlog door verschillende legers gebruikt is geweest is haast ontelbaar. Bij bepaalde verzamelgebieden is fotografisch bewijs niet nodig, vermits bepaalde modellen door simpele deductie als 'in de Tweede Wereldoorlog geproduceerd' beschouwd kunnen worden. Schneejacken liggen in een mijnenveld waar dit niet mogelijk is.

Kortom: als je zélf gelukkig bent met je set kunnen we dat alleen maar toejuichen, om dit als origineel uit de Tweede Wereldoorlog te laten doorgaan mist dit voor mij toch de nodige overtuigingskracht.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Als anderen hem wel door laten gaan als WO2-object, en weer anderen niet. Dan kijk ik zelf naar mensen die er al jaren in zitten, en er echt flink verstand van hebben, als een man mij verteld dat hij dit model meerdere malen verkocht heeft, en voor 99% zeker weet dat hij goed is, vertouw ik hem eerder als mensen die op internet foto's bekijken, nauwlijks bekend zijn met dit soort objecten en er eigenlijk geen verstand van hebben. Wat zou jij doen Peter,..
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

sqdf

Bericht door snafu »

De mensen die al heel lang in het vak zitten zijn soms nog de eerste die de mist in gaan.Ze vertoeven niet op internet en weten ook niet van de nieuwste kwaliteit repro's en hebben soms zelf veel repro in hun verzameling zonder dat ze er van weten.Soms hebben de verzamelaars die al tientallen jaren in het vak zitten een enorme arrogantie tegenover nieuwelingen en hun beoordeling is de goeie,punt uit !

Geef mij maar een expertise van iemand die 10 jaar op internet vertoeft en op beurzen dan iemand die al 50 jaar in het vak zit!
Greifkommando!
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

scheenjacke

Bericht door snafu »

Er is trouwens iets aan de hand ook met dit topic!
Eerst zie ik 2 pagina's dan weer 3 en ik kan dikwijls tenzij ik een titlel opgeef, niet posten ook!
Greifkommando!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Vreemd, mischien moet je even je cookies verwijderen, dit wil nog wel eens helpen, ik heb hier in iedergeval nergens last van!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Is 'em al verkocht Viny ? 8)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Shifty schreef:Is 'em al verkocht Viny ? 8)
Nope, enkele geintreseerden zijn op vakantie, heb een bod gekregen om de set te ruilen tegen gaiters, een m43 broek, en een garandbajonet. Aleen moet ik even 2 weekjes wachten.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie