Zal ook een voorbeeld geven van waarom ik nu denk dat hij toch in orde is voor de mensen die hier weinig verstand van hebben en uitleg willen. Een makkelijk trucje wat voor meerdere Duitse spullen opgaat is om te kijken naar stempels en markeringen en dan met name de stempels markeringen die in het ijzer of leerwerk zijn geslagen. Bij heel veel repro's zijn deze stempels er overdreven diep ingeslagen zodat ze zo wie zo goed zichbaar blijven.
Wat je bij oorlogse spullen vaak ziet en o.a. ook bij deze bus is dat de stempel(in dit geval op het klepje van het reserveglaasjesbakje) er heel erg ondiep in geslagen is. Zodanig ondiep dat alleen de verflaag al genoeg was om hem bijna te laten verdwijnen. Dit komt over het algemeen door de snelheid waarmee deze bussen vervaardigd en gestempeld werden in de oorlog. Daarbij werd er geen extra moeite gedaan om de stempels er goed in te krijgen, zeker aan het eind van de oorlog niet.
Let wel!: Dit trucje is natuurlijk een van de dingen die je makkelijk kunt controleren maar het geeft uiteraard geen garantie op originaliteit. En de rest van de kenmerken van het item moeten ook goed zijn. Daarnaast wil een diepe stempel ook zeker weer niet zeggen dat het item niet oorlogs kan zijn. Je moet dus gewoon alle kenmerken van de bus bekijken om zekerheid te krijgen over de originaliteit. Maar dit is ook iets wat mee kan tellen.

Zo wat een verhaal, nu ben ik wel weer ff uitgetypt...
