Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik denk het niet, omdat de hele Luftwaffe zowieso de Fliegerbluse droeg, en de piloten ook gele kraagspiegels.. En dat kleurenverschil lijkt me sowieso zeer moeilijk te zien.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
FJ droegen in de meeste gevallen tijdens hun spronge speciale schoenen. De soldaten op deze foto dragen gewone laarzen. Verder is er ook geen 'speciale' FJ uitrusting te zien. Het blijft wachten op een goede scan. Ook de kleur van de kraagspiegels zien er een beetje rood achtig uit, maar dat is moeilik te zien.
De kleur van de kraagspiegels lijkt mij inderdaad ook rood-achtig wat zou duiden op FLAK en/of artillerie. Dit is natuurlijk heel goed mogelijk daar veel bruggen bijna altijd door FLAK eenheden werden bewaakt tegen vliegtuig aanvallen. Direct nadat de moerdijkbruggen werden ingenomen zullen de Duitsers er dus ook FLAK bij hebben gezet om pogingen van Nederland en evt. zijn bondgenoten te verijdelen die de bruggen wilden opblazen om de Duitse opmars te stoppen of minstens te vertragen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus