Kodak foto papier ook gebruikt door de Duitsers???

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
SiNiStEr
Lid

Kodak foto papier ook gebruikt door de Duitsers???

Bericht door SiNiStEr »

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of Kodak (foto)papier ook gebruikt werd door de Duitsers in wo2 om hun (pers)foto's op af te drukken?

Ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie mij hierover meer kunnen vertellen! Bij voorbaat dank!!! :D _/-\o_
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Lijkt me haast onmogelijk dat persfoto's met kodak papier zijn ontwikkeld, aangezien duitse persfoto's natuurlijk moesten laten zien hoe het op het front was en dergelijken, dan siert het niet als er een amerikaanse stempel opstaat, daarnaast werd volgens mij elk merk bij een aparte fabrikant ontwikkeld, dus geen onbekend duits merk bij een kodak fabriek.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Bericht door jeroen wo2 »

Ik denk dat Sobel gelijk heeft.
Wel heb ik een keer een orgineel kokertje van kodak bij alemaal duitse flesjes en kogels gevonden in een put.

Afbeelding
Fons
Lid

Bericht door Fons »

Het kwam niet vaak voor dat er Kodak papier gebruikt werd maar het kan wel degelijk:

http://www.photosammler.de/Data/HTML/Other/fake05e.htm

Kodak, not very common before 1945 in germany, mostly imports from other countries
Plaats reactie