Postzegels - SS Gestempeld

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Postzegels - SS Gestempeld

Bericht door Miesjel »

Ik heb al een lange tijd onderstaand setje Duitse postzegels in mijn bezit.
Deze postzegels zijn SS gestempeld, en lichten niet op onder de blacklight. De postzegels zelf zijn dus orgineel, en naar mijn weten zijn de stempels ook absoluut orgineel.

Omdat ik ze eventueel wel zou willen verkopen vraag ik me af wat ze ongeveer waard zijn. Weet iemand hier iets (nuttigs) over te zeggen?

Afbeelding

Alvast bedankt, Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Ben bang niet veel, de postzegelmarkt was toch helemaal ingestort meen ik ergens gelezen te hebben. Toch unieke dingen. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien met SS-stempel. Waarde, sjah mischien 10 euro voor alle 4? Leuke dingen voor de ''goedkopere'' SS-verzamelaar.

Gr Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Idd, de postzegelmarkt is ingestort, dat wil tocn niet zeggen dat ook de militaria en/of ss items minder waard geworden zijn?
Vooruit, iemand anders nog suggesties?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Nee, de waarde van militaria en/of SS zal inderdaad niet dalen omdat de postzegelmarkt is ingestort...... Maar het gaat hier toch echt om postzegels, dus deze zijn vrijwel niets meer waard. Dus hoe wil je de waarde gaan bepalen zonder een marktwaarde?

Gr Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Hoi Michel,

Ik zal de waarde nog wel even voor je opzoeken, maar het is niet meer dan een paar euro.
Ik kan met 200% zekerheid zeggen dat de SS-stempels er na de oorlog opgezet zijn.
De SS stempelde namelijk geen postzegels zelf af.

De SS stempelde wel veldpost af, maar het is vrijwel uitgesloten dat je deze zegel op Feldpost tegen komt.
Feldpost was namelijk vrij van frankering, tenzij het om pakketjes ging, dan moest er een toeslagzegel op.
Ook wanneer het met ‘Luftfeldpost’ verzonden werd, kon er een toeslagzegel vereist worden.
Post uit ingeketelde gebieden, Afrika, of per U-Boot verzonden was ook nog al eens gefrankeerd.

Maar aan deze afstempeling zit absoluut een luchtje.
Er zit al een normaal DRP-poststempel op de zegel, waarom zou de SS er dan nog eens een stempel extra opzetten?
En ook nog eens bovenop de zegel, terwijl normaal half op het poststuk en half op de frankering gestempeld wordt.

Dat de postzegelmarkt in elkaar gestort is, is niet waar.
Vrijwel iedere zegel is dit jaar weer gestegen in de grote catalogi.
Echter: sinds de val van de muur (veel spul vrij gekomen) en de invoering van de euro (op elke beurs is de gulden 1:1 omgezet naar de euro, terwijl je dat met een catalogusprijs onmogelijk ongestraft kunt doen) hebben veel verzamelaars besloten hun zegels maar even een jaar of tien in de kast te leggen tot de markt weer wat stabieler is.

Er is dus gewoon hetzelfde aan de hand als in de rest van verzamelland: totaal verkeerde verhoudingen tussen prijs en schaarste, veroorzaakt door zich snel rijk rekenende handelaren en particulieren.
De euro sucks van hier tot Tokio.
En de hebzucht ook.
Laatst liep ik op een rommelmarkt waar een vernaggelde Oostfrontmedaille lag.
Met een prijskaartje van €250 er op.
Ik heb de verkoper beleefd gevraagd of zijn bek nog wijder open ging.
‘Jamaar, ‘ zegt die mafkees, ‘moet je kijken: er staat een hakenkruis op, da’s onwijs duur!’
Okee, onwetendheid sucks ook…
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Bedankt!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Dat had ik ook op een rommelmarkt XD Vraag ik aan die verkoper: hoeveel voor deze medaille? Zegt hij: 160 euro... Ik had dat model nog nooit gezien en het was nog nep ook volgens mij.. Ik heb originele medailles nog nooit zo zien glimmen :P
Plaats reactie