Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kan aan een interessante helm komen,nu ben ik alleen nog niet zo thuis in de helmen ed nu is mijn vraag :werden deze helmen ook al in ww2 gebruikt of zijn ze als ze zo zijn (met een flap)naoorlogs?
Na lang wachten gisteren eindelijk de helm binnen gekregen.hij is zo te zien ooit over geschilderd,voor de rest is hij best netjes.
Er staan ook nummers in de helm maar die heb ik nog niet kunnen ontcijferen.hij zal vast niet origineel zijn maar ik ben er erg blij mee
toonqvp4 schreef:Na lang wachten gisteren eindelijk de helm binnen gekregen.hij is zo te zien ooit over geschilderd,voor de rest is hij best netjes.
Er staan ook nummers in de helm maar die heb ik nog niet kunnen ontcijferen.hij zal vast niet origineel zijn maar ik ben er erg blij mee
Grtz Toon
En daar gaat het uiteindelijk allemaal om
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
SV Kenny schreef:Binnenwerk is nieuw, ziet er nieuw uit en de rivetten of hoe je ze ook noemt staan los.
Wat bedoel je met de rivetten staan los?
En de helm lijkt me inderdaad overgeschilderd. Ze werden in de oorlog verder al wel met flap gebruikt hoewel ik niet durf te zeggen of deze helm en flap oorlogs zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Die dingen zijn vrij goedkoop daar er nog zeer goed aan te komen is en ze niet zo gezocht zijn. Zou er zelf eventueel nog wel een keer een willen hebben daar deze brandweerlieden natuurlijk samen optraden met Luftschutz e.d. als er bijv. een bombardement geweest was maar ze zijn over het algemeen dus niet echt duur.
Kijk bijvoorbeeld op marktplaats of misschien staan ze op sommige handelaarssite's ook nog wel.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus