originele feuerwehrhelm????????

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
toonqvp4
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2006, 18:55
Locatie: Oost Souburg

originele feuerwehrhelm????????

Bericht door toonqvp4 »

Ik kan aan een interessante helm komen,nu ben ik alleen nog niet zo thuis in de helmen ed nu is mijn vraag :werden deze helmen ook al in ww2 gebruikt of zijn ze als ze zo zijn (met een flap)naoorlogs?


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

een ding weet ik wel, deze modellen zijn ook na de oorlog gebruikt..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Binnenwerk is nieuw, ziet er nieuw uit en de rivetten of hoe je ze ook noemt staan los.
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

Waar is de helm van gemaakt? De Duitse brandweer gebruikt dit moedel helmen trouwens nog steeds...
toonqvp4
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2006, 18:55
Locatie: Oost Souburg

Bericht door toonqvp4 »

Na lang wachten gisteren eindelijk de helm binnen gekregen.hij is zo te zien ooit over geschilderd,voor de rest is hij best netjes.
Er staan ook nummers in de helm maar die heb ik nog niet kunnen ontcijferen.hij zal vast niet origineel zijn maar ik ben er erg blij mee :)

Grtz Toon
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

toonqvp4 schreef:Na lang wachten gisteren eindelijk de helm binnen gekregen.hij is zo te zien ooit over geschilderd,voor de rest is hij best netjes.
Er staan ook nummers in de helm maar die heb ik nog niet kunnen ontcijferen.hij zal vast niet origineel zijn maar ik ben er erg blij mee :)

Grtz Toon
En daar gaat het uiteindelijk allemaal om ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

SV Kenny schreef:Binnenwerk is nieuw, ziet er nieuw uit en de rivetten of hoe je ze ook noemt staan los.
Wat bedoel je met de rivetten staan los?

En de helm lijkt me inderdaad overgeschilderd. Ze werden in de oorlog verder al wel met flap gebruikt hoewel ik niet durf te zeggen of deze helm en flap oorlogs zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Zijn die dingen nog wat waard da?? Ik heb der ook nog 1 liggen met binnenwerk.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Die dingen zijn vrij goedkoop daar er nog zeer goed aan te komen is en ze niet zo gezocht zijn. Zou er zelf eventueel nog wel een keer een willen hebben daar deze brandweerlieden natuurlijk samen optraden met Luftschutz e.d. als er bijv. een bombardement geweest was maar ze zijn over het algemeen dus niet echt duur.
Kijk bijvoorbeeld op marktplaats of misschien staan ze op sommige handelaarssite's ook nog wel.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie