[Gezocht] (info) Brotbeutelriem Duits (Schulterriemen)
- Geuf
- Lid
[Gezocht] (info) Brotbeutelriem Duits (Schulterriemen)
Ik ben me aan het verdiepen in Duitse helmen en heb onlangs een aankoop (helm) gedaan waar ik graag een Duitse Brotbeutelriem aan wil bevestigen. Nou ben ik totaal niet thuis in Duits-overig dus wilde ik graag informatie hebben over het identificeren/op authenticiteit controleren van zo'n riem en de richtprijzen. Tenzij iemand hier natuurlijk een orgineel exemplaar in de aanbieding heeft
Marktplaats en e-bay duizelen een beetje op dit moment en ik heb geen idee waar ik zo'n riem vandaan kan halen, laat staan te controleren op echtheid.
Dus als iemand informatie heeft/een Brotbeutelriem. graag!
mvg *****
Moderatie door Proos: weggehaald herleidbare gegevens op verzoek Geuf (4-2-2013)
Marktplaats en e-bay duizelen een beetje op dit moment en ik heb geen idee waar ik zo'n riem vandaan kan halen, laat staan te controleren op echtheid.
Dus als iemand informatie heeft/een Brotbeutelriem. graag!
mvg *****
Moderatie door Proos: weggehaald herleidbare gegevens op verzoek Geuf (4-2-2013)
- SiNiStEr
- Lid
Op de Duitse helm die ik heb liggen heb ik een broodzakriem opzitten. Deze is gewoon gestempeld met L.B.A. en 1944(tis een LW blauwe broodzakriem). Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze normaal gestempeld waren maar op die van mij is het wel een inktstempel dus ik kan me voorstellen dat deze bij veel riemen die goed gebruikt zijn vervaagd zal zijn. Die van mij echter is nog in zeer goede staat.
Verder heeft het natuurlijk met een boel dingen te maken waaraan je kunt zien of de riem oud en origineel is of niet. Let bijvoorbeeld altijd op de stiksel en dan met name de kleur hiervan. Al is de riem nauwelijk gebruikt, de stiksels zullen bijna altijd wel verkleurd zijn door de tand des tijds. Als je hem in handen hebt kan ook de geur vaak nog wel wat zeggen.
Denk dat je kwa prijs tussen de 20 en 30 EUR. moet denken. Correct me if I'm wrong...
Hoop dat je wat aan de info hebt.
Hier heb je 2 foto's van de helm met de broodzakriem erop. Op de een kun je hem op de helm zien en op de 2de kun je de inktstempeling van de broodzakriem mooi zien.
Verder heeft het natuurlijk met een boel dingen te maken waaraan je kunt zien of de riem oud en origineel is of niet. Let bijvoorbeeld altijd op de stiksel en dan met name de kleur hiervan. Al is de riem nauwelijk gebruikt, de stiksels zullen bijna altijd wel verkleurd zijn door de tand des tijds. Als je hem in handen hebt kan ook de geur vaak nog wel wat zeggen.
Denk dat je kwa prijs tussen de 20 en 30 EUR. moet denken. Correct me if I'm wrong...
Hoop dat je wat aan de info hebt.
Hier heb je 2 foto's van de helm met de broodzakriem erop. Op de een kun je hem op de helm zien en op de 2de kun je de inktstempeling van de broodzakriem mooi zien.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Geuf
- Lid
Bedankt voor de reply's!
nu weet ik in iedergeval in wat voor prijsklasse ik moet zoeken. kmoet alleen wel zeggen dat jouw (sinister) brotbeutelriem er erg nieuw uitziet. dwz het leerwerk ziet er zeer nieuw uit. maar I could be wrong.
wanneer is er eigenlijk weer wat te doen in huizen? ik ben tot nu toe alleen nog maar op de beurs in antwerpen geweest.
nu weet ik in iedergeval in wat voor prijsklasse ik moet zoeken. kmoet alleen wel zeggen dat jouw (sinister) brotbeutelriem er erg nieuw uitziet. dwz het leerwerk ziet er zeer nieuw uit. maar I could be wrong.
wanneer is er eigenlijk weer wat te doen in huizen? ik ben tot nu toe alleen nog maar op de beurs in antwerpen geweest.
- SiNiStEr
- Lid
Klopt helemaal dat deze broodzak riem er nog erg nieuw uitziet. Denk dat deze zo goed als niet gebruikt is geweest. Past verder ook perfect bij de M35 LW helm daar deze in exact dezelfde staat is. Ook OF redelijk licht gebruikt, OF voorzichtig mee omgegaan. Heb ook begrepen dat de helm en de broodzakriem bij mekaar gevonden zijn op een zolder, hoeveel hiervan waar is weet ik natuurlijk niet maar feit blijft dat ze kwa kleur ook perfect bij mekaar passen en ze allebei 100% origineel zijn.Geuf schreef:Bedankt voor de reply's!
Kwa prijs voor een broodzakriem zou inderdaad ook kunnen, laten we de prijs dan maar stellen op ergens tussen de €15,- en €25,- naar gelang de staat van de riem.
En 30 december is er ook nog een beurs in Duiven(ik zal daar ook aanwezig zijn), dat ligt misschien nog wat dichterbij voor je(Goof) als Huizen. Maargoed dat moet je maar even bekijken...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- SiNiStEr
- Lid
- Geuf
- Lid
wat raden jullie dan aan om heen te gaan als je Duits georienteerd bent èn niet zo gek veel op militariabeurzen komt (als enige referentie heb ik Antwerpen. Chiney had ik gemist pvd)
Ik zoek een brotbeutelriem zoals ik al zei en goed referentiematieraal mbt de Duitse helm.
maar hoe meer ik erover lees hoe meer ontmoedigd ik word. toch zet ik ermee door. maar dit terzijde
Ik zoek een brotbeutelriem zoals ik al zei en goed referentiematieraal mbt de Duitse helm.
maar hoe meer ik erover lees hoe meer ontmoedigd ik word. toch zet ik ermee door. maar dit terzijde
-
- Lid
- Geuf
- Lid
Ik heb vandaag in Huizen 2 brotbeutelriemen gekocht. ik wil graag jullie mening hebben en weten of jullie denken dat ze orgineel/duits zijn. (aangezien ik alleen iets van helmen afweet)
gr ****
foto's:
p.s. fijne feestdagen allen
gr ****
foto's:
p.s. fijne feestdagen allen