Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben misschien van plan om deze k98 aan te schaffen, volgens de verkoper is hij 100% Duits wo2, er zit geen certificaat bij en hij is niet nummergelijk. Voor de rest vind ik het een zeer mooi stuk. Voor 250 euro is hij volgens mij nog erg goedkoop ook. Zou dit een goede koop zijn volgens jullie?
Zou vragen om foto's van de achterste metalen kolfplaat en de kolf.. soms is het een mooie gestempelde K98 waarvan het houtwerk en/of die achterste metalen plaat niet origineel zijn..(heb ik een keer ergens gelezen dat dat nogal eens kan voorkomen)
veel succes ermee in ieder geval
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Justin schreef:Zou vragen om foto's van de achterste metalen kolfplaat en de kolf.. soms is het een mooie gestempelde K98 waarvan het houtwerk en/of die achterste metalen plaat niet origineel zijn..(heb ik een keer ergens gelezen dat dat nogal eens kan voorkomen)
De K98 is niet nr gelijk , staat in de advertentie
De stalen platen achterop werden vrijwel altijd ergens anders onder licentie gemaakt dus het lijkt me sterk dat je er een vind die zelfs op de kolfplaat nog nummergelijk is!
(is hij onklaar trouwens?)
Het is idd aan te bevelen om meer duidelijke foto's te vragen. Nummergelijkheid is niet altijd een vereiste, maar een K98 die volledig uit een samenraapsel bestaat verlisst mi wel aan waarde. Let ook op zgn. "fremdstempelung": Russische nr's op het hout, Oost-Duitse electrolysenr's op de kamer, Frankoniastempels etc. en of de kolf en handbeschermer (lelijk)afgeschuurd zijn. De kolf is kennelijk (nog steeds) lichtkleurig, terwijl het ijzerwerk er op de foto's stevig gebruikt uitziet!? Kan wel, maar is niet gebruikelijk.
Kijk ook of de onderdelen van het wapen uit dezelfde periode stammen: In 1942 hadden ze nog geen "Blechprage-techniet (oftewel onderdelen uit gestanst blik": die mogen er dus m.i. niet opzitten (magazijn, loopringen)
Een nette nr.gelijke Kar98K met mooi patina en zonder fremdstempelung doet inmiddels zo'n 500,- Euro: in die zin is 250,- niet duur, maar weet wat je koopt.
Mauserwerke schreef:De stalen platen achterop werden vrijwel altijd ergens anders onder licentie gemaakt dus het lijkt me sterk dat je er een vind die zelfs op de kolfplaat nog nummergelijk is!
(is hij onklaar trouwens?)
Justin schreef:Zou vragen om foto's van de achterste metalen kolfplaat en de kolf.. soms is het een mooie gestempelde K98 waarvan het houtwerk en/of die achterste metalen plaat niet origineel zijn..(heb ik een keer ergens gelezen dat dat nogal eens kan voorkomen)
De K98 is niet nr gelijk , staat in de advertentie
Waar in mijn post zeg ik dan dat hij dat wel is?
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
@luc, de mijne is wel nummergelijk maar heeft een andere stempel in de plaat. Daar staat Gqm in met WaA stempel en daar staat geen serienummer in. Ken er ook geen waar dat wel in staat trouwens.
Mauserwerke schreef:@luc, de mijne is wel nummergelijk maar heeft een andere stempel in de plaat. Daar staat Gqm in met WaA stempel en daar staat geen serienummer in. Ken er ook geen waar dat wel in staat trouwens.
Het is te zien welk bouwjaar hij is , en wat bedoeld u met u kent er geen waar dat in staat ?
Ik heb hier maar ene waar geen snr instaat op de kolfplaat
Justin schreef:
Waar in mijn post zeg ik dan dat hij dat wel is?
Wat voor nut heeft het dan om fotos te vragen van die kolfplaat als hij niet nr gelijk is
Om te kijken of er wel stempels op staan en of het misschien een replica is ofzo? Die foto's zijn immers niet perfect..
Maarja, weer ff back on-topic; ik zou gewoon betere foto's vragen..
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
He Auke, ik woon 3 kilometer bij hem vandaan, als je wil kan ik wel even een afspraak maken en eens naar hem toe gaan om te kijken en foto's te maken, als dit handig misschien nuttig voor je is?
'War is delightful for those who have not experienced it'