Duitse Droptank
-
- Lid
Duitse Droptank
Wie kan mij vertellen welke droptanks eronder welke Duitse vliegtuigen zaten. Ik ben in het bezit van zo'n droptank en ik zou graag er achter willen komen onder wat voor een soort vliegtuig deze gezeten kan hebben.
Is er iemand die er goede foto's van heeft?
Is er iemand die er goede foto's van heeft?
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Je zou eventueel ook contact op kunnen nemen met de jongens van http://www.arga-nl.nl Ze hebben wel veel kennis in huis om dergelijke dingen thuis te brengen.
- SiNiStEr
- Lid
Vermoed dat ik er ook wel uit zal komen als je me maar een duidelijke foto van de droptank kunt tonen plus alle info die je al weet(als je die hebt).
Zover ik weet is de vorm van de Me109 droptank een vorm die alleen gebruikt werd voor de Me109 en eventuele voorgangers daarvan, andere typen vliegtuigen hadden allemaal andere vormen droptanks.
Zover ik weet is de vorm van de Me109 droptank een vorm die alleen gebruikt werd voor de Me109 en eventuele voorgangers daarvan, andere typen vliegtuigen hadden allemaal andere vormen droptanks.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- axis1940
- Lid
Tja ik wil net zeggen...plaats ff een foto.
@ SiNiStEr ik kan me herinneren dat er ergens in de achterhoek een garage is met een vliegtuigmotor van een bommenwerper in de showroom.
Volgens mij bij Lochem richting Lichtenvoorde....
@ SiNiStEr ik kan me herinneren dat er ergens in de achterhoek een garage is met een vliegtuigmotor van een bommenwerper in de showroom.
Volgens mij bij Lochem richting Lichtenvoorde....
Ik verzamel bajonetten, Duitse koppelsloten & orden. Minelab Explorer S metaaldetector .
- SiNiStEr
- Lid
Klopt inderdaad, in Zieuwent heeft men dat en vlakbij Lichtenvoorde ligt een plaatsje genaamd Lievelde en daar ligt het Crashmuseum. Bij dit museum ben ik zelf vrijwilliger en daar hebben we wel meer dan 1 motor liggen(denk een stuk of 10 plus nog een boel spul in voorraad). We hebben motoren van o.a. een Me109, een Fw190, een Spitfire, een Vickers Wellington en zo nog een stel anderen. Sinds kort hebben we er ook een motor liggen van een Short Stirling die pas in 2005 met bemanning en al opgegraven is.
Het spul wat we daar allemaal hebben liggen is allemaal spul van bommenwerpers die in de omgeving zijn neergestort en waar de verhalen van bekend zijn, dat maakt het een stuk confronterender.
Maargoed genoeg daarover, terug on topic!
Het spul wat we daar allemaal hebben liggen is allemaal spul van bommenwerpers die in de omgeving zijn neergestort en waar de verhalen van bekend zijn, dat maakt het een stuk confronterender.
Maargoed genoeg daarover, terug on topic!

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus