Ey,
Ik ga van de zomervakantie naar Tsjechie.
Dat duurt nog eventjes en daarom dit topic.
Weet iemand mischien in de Buurt van Praag of Trutnov of Vrchlabi een militaria winkel of beurs te vinden.
Ik ben er van 4 tot 18 augustus.
Hopelijk weten jullie wat.
Alvast bedankt,
Jeroen.
p.s. Ik had deze militaria zaak in Praag al gevonden.
http://www.militaryshop.cz/noron/webgen ... index.html
Tjechie
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- stengun
- Lid
- Contacteer:
Ik ben zelf ook in Trutnov geweest, is niet veel te zien. Er is een dumpzak waar ze eigenlijk alleen moderne spullen hebben, en wat wo2 repro's. Er is nog een antiek zaakje een beetje buiten het dorp/stadje waar wat Duitse Wo2 medaillen en wat Duits Wo2 papierwerk ligt. Ik kan je geen adressen geven, maar het is gewoon een kwestie van een beetje de boel verkennen. 
ps. tegenover de dumpzaak (die erg opvalt) is een restaurant. Het is laag gebouwd, ik raad je ZEER aan daar een keer te eten. Het kost niks en het smaakt geweldig. Wij aten met 8 man een 3 gangen, en we betaalde inclusief drinken daar omgerekend: €64,-

ps. tegenover de dumpzaak (die erg opvalt) is een restaurant. Het is laag gebouwd, ik raad je ZEER aan daar een keer te eten. Het kost niks en het smaakt geweldig. Wij aten met 8 man een 3 gangen, en we betaalde inclusief drinken daar omgerekend: €64,-
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Leuk bedankt voor de tip!stengun schreef:Ik ben zelf ook in Trutnov geweest, is niet veel te zien. Er is een dumpzak waar ze eigenlijk alleen moderne spullen hebben, en wat wo2 repro's. Er is nog een antiek zaakje een beetje buiten het dorp/stadje waar wat Duitse Wo2 medaillen en wat Duits Wo2 papierwerk ligt. Ik kan je geen adressen geven, maar het is gewoon een kwestie van een beetje de boel verkennen.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Re: Tjechie
De militariazaak waar naar je verwijst, kent z'n prijzen wel. 8000 Tsjechische Kronen (283,23 Euro) voor een WOII Sovjet helm met een bedenkelijke stempel en zonder kinband vind ik een pittige prijs. Over de Duitse militaria durf ik niet zoveel te zeggen maar ik ben wel erg op mijn hoede voor WOII militaria uit het oosten. Er komt mij daar veel teveel vandaan (voor Russische WOII militaria wél wat logischer natuurlijk). Het lijkt wel of dat iedereen daar WOII militaria heeft bewaard. Als ik jou was zou ik de grote zaken links laten liggen en je geluk eens beproeven in de wat kleinere achteraf winkeltjes.jeroen wo2 schreef:Ey,
Ik ga van de zomervakantie naar Tsjechie.
Dat duurt nog eventjes en daarom dit topic.
Weet iemand mischien in de Buurt van Praag of Trutnov of Vrchlabi een militaria winkel of beurs te vinden.
Ik ben er van 4 tot 18 augustus.
Hopelijk weten jullie wat.
Alvast bedankt,
Jeroen.
p.s. Ik had deze militaria zaak in Praag al gevonden.
http://www.militaryshop.cz/noron/webgen ... index.html
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008