Hebben jullie ervaring met wapens zelf blauwen?
Ik heb op internet dit spul gevonden ervoor.
Heeft iemand hier meer informatie over?, ik was namelijk aan het denken om mijn kar98 te gaan blauwen.
Er stond dat je hiermee de orginele zwarte kleur terugkrijgt.
Klopt dit?
Alvast bedankt!
Kar98 blauwen?
- Luc J.
- Lid
- Contacteer:
- Luc J.
- Lid
- Contacteer:
Het chemisch blauwen uit een flesje - tube is een lapmiddel en blijft echt niet lang zitten het spul is enkel bedoelt om blanke plekjes op wapens bij te werken (is meer voor de sportschutter) bedoelt.En ga er nadien niet te veel met olie op zitten wand je poest het er zo weer af .Heren - dames verzamelaars....Gebruikssporen en patina op 2WO verzamelstukken vanuit het verleden geven een verzamelstuk extra charme...dus gewoon laten zitten.ik zal dat nimmer gaan verwijderen of restaureren ..!!!
Elke oorlog is er een teveel !
- Auke J.
- Lid
Ik ook niet! Ziet er misschien mooier uit, maar het is niet origineel, het is niet authentiek meer. Ik zou het je afraden, laat het maar gewoon zoals het is. Wanneer je weet dat het niet origineel is is het al stukken minder interessant dan een exemplaar waar niet aan geknoeid is.
( mijn mening )
Vg. Auke J.
( mijn mening )
Vg. Auke J.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
-
- Lid
Om een wapen zelf GOED te blauwen is erg veel kennis en goed gereedschap nodig.(en veel geduld)
Ik heb vroeger wel eens geholpen bij Wapenhandel Martens in Vorden met blauwen. Daar werd 1 keer in de paar maanden alles opgespaard en dan werd er geblauwd. Het is een arbeids intensief werk.
Dat spul uit een flesje of tube is goed om kale plekjes bij te werken maar ga er geen heel wapen mee blauwen. Het resultaat is vlekkerig en slijt erg snel.
Ik heb vroeger wel eens geholpen bij Wapenhandel Martens in Vorden met blauwen. Daar werd 1 keer in de paar maanden alles opgespaard en dan werd er geblauwd. Het is een arbeids intensief werk.
Dat spul uit een flesje of tube is goed om kale plekjes bij te werken maar ga er geen heel wapen mee blauwen. Het resultaat is vlekkerig en slijt erg snel.
Bennie het blauwe zoals jij het bij genoemde wapenhandel hebt ervaren is bijna niet te doen werken met zout - zodabaden en temperatuur waterbaden met de juiste verhoudingen ect (das ist ja einen vingerspitze gefuhl) ...en ik weet zeker waarover je praat en ken deze wijze van blauwen.En de gassen die daar vanaf komen...nou ja dat weet je zelf dan ook wel..dat is echt super ongezond en word op zo'n wijze wordt dat ook nergens meer gedaan.