Y-riem vraag!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Y-riem vraag!

Bericht door Sgt. Gallée »

Hey,

Hoeveel kost ongeveer een gestempelde oorlogse y-riem, in goede staat.

groeten,

Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

150-200
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Correct.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

En dan een gewone WH he, een Luftwaffe of voor-oorlogse riem(vaak bruin leer) doet wel meer. Zo rond de 200 a 250 EUR. inmiddels alweer... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Wow zijn dit de prijzen tegenwoordig?? ik zou eerder zeggen voor een wehrmacht y-riem in goede staat: rond de 100 a 150. In Amerika gaan ze voor rond de 200 a 300 weg, maar die markt moet je niet meereken omdat je ze gewoon veel goedkoper kan krijgen!

Op de beurs liggen ze gewoon nog voor 85 a 100 euro als je een goedkope dealer kan vinden. ( en ja dat zijn origineel gestempelden! en ja ik weet er wel iets vanaf ;))
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Goed zoeken helpt uiteraard altijd de prijs naar beneden. Als je goed zoekt vind je ze uiteraard voor minder maar veel handelaren e.d. vragen er inmiddels wel de door ons genoemde prijzen voor. Vrij belachelijke prijzen als je het mij vraagt maargoed, that's the way it is... :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Auke J. schreef:Wow zijn dit de prijzen tegenwoordig?? ik zou eerder zeggen voor een wehrmacht y-riem in goede staat: rond de 100 a 150. In Amerika gaan ze voor rond de 200 a 300 weg, maar die markt moet je niet meereken omdat je ze gewoon veel goedkoper kan krijgen!

Op de beurs liggen ze gewoon nog voor 85 a 100 euro als je een goedkope dealer kan vinden. ( en ja dat zijn origineel gestempelden! en ja ik weet er wel iets vanaf ;))
100-150 heb je op de beurs meestal van die in elkaar geflanste dingen (zoals repro riempje achter, replica gespen enz). :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Heb er op ciney toch eentje voor 60 euries op de kop weten tikken.Helaas 1 D ringetje ontbrekent maar heb ik niet nodig want gebruik geen Stürmpack of A-frame.Helaas maar heel licht gestempelt maar 60 euro is geen geld en ja ik weet er ook iets vanaf.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

snafu schreef:Heb er op ciney toch eentje voor 60 euries op de kop weten tikken.Helaas 1 D ringetje ontbrekent maar heb ik niet nodig want gebruik geen Stürmpack of A-frame.Helaas maar heel licht gestempelt maar 60 euro is geen geld en ja ik weet er ook iets vanaf.
Zou daarvan graag foto's willen zien :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Edgar schreef:
snafu schreef:Heb er op ciney toch eentje voor 60 euries op de kop weten tikken.Helaas 1 D ringetje ontbrekent maar heb ik niet nodig want gebruik geen Stürmpack of A-frame.Helaas maar heel licht gestempelt maar 60 euro is geen geld en ja ik weet er ook iets vanaf.
Zou daarvan graag foto's willen zien :wink:
komen er aan! ;)
Greifkommando!
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij deze a.u.b. edgar!
Greifkommando!
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Zoals ik al zei, het hoeft lang niet altijd rond de 100 a 150 euro te liggen :) En op de beurzen liggen ze inderdaad vaak met repro eindriemen of nep haken, maar ook vaak gewoon in onaangeroerde staat voor 85 euri ;) Het hant ervanaf of je of het aanbod goed is..
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Auke J. schreef:Zoals ik al zei, het hoeft lang niet altijd rond de 100 a 150 euro te liggen :) En op de beurzen liggen ze inderdaad vaak met repro eindriemen of nep haken, maar ook vaak gewoon in onaangeroerde staat voor 85 euri ;) Het hant ervanaf of je of het aanbod goed is..
Geduld is mooie zaak op een beurs,te veel geduld hebben is dan weer een slechte zaak.Maar als ik nog zo 10 van die dingen tegenkom aan 60/stuk dan zou ik ze direct allemaal kopen.Gewoon enorm veel geluk gehad! :P
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Inderdaad, er bestaan natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Maargoed het is een zeer nette Y-riem Snafu! Als je er nog eens een voor die prijs vind wil ik hem voor 10 EUR. meer(of minder :P) wel van je overnemen hoor! :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

bedankt voor jullie reacties
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Plaats reactie