Jammer genoeg heeft mijn paar al wat averij opgelopen door motten.

Let op het stikselpatroon langs de witte kant

Het schieten werd inderdaad erg bemoeilijkt, vandaar dat er speciale wintertrekkers ingevoerd zijn geweest, zodat men niet meer rechtstreeks aan de moeilijk te bereiken trekker te komen, maar te drukken op een soort kapje dat er omheen zat (ik en wapenonderdelen beschrijven; een geslaagd huwelijk zal het wel nooit wordenStefan schreef:Maar als je toch een vinger op de trekker wil doen,dan kun je toch niet schieten,omdat dat geen vinger handschoenen zijn?Of deden ze ze tijdens het vechten uit?
Ik weet niet of we hierin een onderscheid mogen maken, vermits er wel wat foto's bekend zijn van gevechtstroepen met éénvingerige wanten. Ik vermoed dat het eerste model wanten gewoon met de rest van het winteruniform aan zoveel mogelijk troepen uitgedeeld is geweest, zonder echt bedoeld te zijn voor een bepaalde doelgroep.SiNiStEr schreef:Deze waren meer bedoeld voor chauffeurs en kanonniers e.d. Oftewel mensen die geen triggerfinger uitsparing nodig hadden.
Graag gedaan, ik leer er zelf minstens evenveel uitBedankt voor de goede info Peter, altijd goed om dit soort informatieve topics te hebben. Zeer leerzaam!