Het gaat hier om een jasje die ruim 20 jaar bij deze persoon in de collectie heeft gezeten en nu verkocht wordt omdat hij een deel van zijn collectie verkoopt.
Het jasje zou een originele oorlogse privé aanmaak zijn met originele SS en panzer insignia.
De SS arminsignia en de sleeve rank zijn niet meer op het jasje aanwezig. Hiervan kun je alleen nog de verkleuring zien. Overigens zou van een sleeve rank toch al geen sprake meer zijn bij de rang van SS-Unterscharführer(de collartabs op het jasje horen bij deze rang). Vermoedelijk heeft de man dus promotie gehad en is deze sleeve insignia verwijderd. De SS arminsignia zou aan het eind van de oorlog verwijderd kunnen zijn. Echter blijven uitspraken over de reden van verwijdering van deze twee insignia natuurlijk allemaal suggestief.
Verder spreken de foto's die ik tot nu toe geplaatst heb redelijk voor zich lijkt me.
Meer foto's komen er als het goed is aan en ook foto's waarbij de SS runnen e.d. niet bedekt zijn. Dit was gedaan omdat de verkoper het jasje ook op een verkoopsite heeft geplaatst.
Maar wellicht kunnen jullie me al wat meer vertellen na aanleiding van deze foto's daar zou ik erg blij mee zijn!

Alvast bedankt!!!