Jullie mening over dit Sturmgeschützjacke...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Jullie mening over dit Sturmgeschützjacke...

Bericht door SiNiStEr »

Ik heb een muisgrijze SS Sturmgeschützjacke aangeboden gekregen van een SS-Unterscharführer de 2nd SS panzer division "Das Reich" en hoewel het niet mijn verzamelgebied is ben ik hier toch wel in geinteresseerd. En hoewel hij me origineel lijk zou ik echter niet met 100% zekerheid durven zeggen of deze wrapper een originele is of een fake. Hopelijk kunnen jullie me daar dus bij helpen want het gaat hier niet om een kinderachtig bedrag.

Het gaat hier om een jasje die ruim 20 jaar bij deze persoon in de collectie heeft gezeten en nu verkocht wordt omdat hij een deel van zijn collectie verkoopt.
Het jasje zou een originele oorlogse privé aanmaak zijn met originele SS en panzer insignia.
De SS arminsignia en de sleeve rank zijn niet meer op het jasje aanwezig. Hiervan kun je alleen nog de verkleuring zien. Overigens zou van een sleeve rank toch al geen sprake meer zijn bij de rang van SS-Unterscharführer(de collartabs op het jasje horen bij deze rang). Vermoedelijk heeft de man dus promotie gehad en is deze sleeve insignia verwijderd. De SS arminsignia zou aan het eind van de oorlog verwijderd kunnen zijn. Echter blijven uitspraken over de reden van verwijdering van deze twee insignia natuurlijk allemaal suggestief.

Verder spreken de foto's die ik tot nu toe geplaatst heb redelijk voor zich lijkt me.

Meer foto's komen er als het goed is aan en ook foto's waarbij de SS runnen e.d. niet bedekt zijn. Dit was gedaan omdat de verkoper het jasje ook op een verkoopsite heeft geplaatst.
Maar wellicht kunnen jullie me al wat meer vertellen na aanleiding van deze foto's daar zou ik erg blij mee zijn! :)

Alvast bedankt!!!


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

tip: WAF
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx, had net het hele verhaal netjes getypt en de links geplaatst, druk ik op post, laad hij de site niet goed. Oftewel ik kan GVDMME dat hele verhaal opnieuw gaan typen, maargoed ga hem nu opnieuw typen... :roll: :mad:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

SiNiStEr schreef:Thnx, had net het hele verhaal netjes getypt en de links geplaatst, druk ik op post, laad hij de site niet goed. Oftewel ik kan GVDMME dat hele verhaal opnieuw gaan typen, maargoed ga hem nu opnieuw typen... :roll: :mad:
Heb ik ook al vaak gehad maar tegenwoordig bij lange posts selecteer ik eerst de handel en druk op kopieëren.Als ie niet goed laadt dan heb je de post nog achter de hand en dan gewoon op plakken!
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

snafu schreef:
SiNiStEr schreef:Thnx, had net het hele verhaal netjes getypt en de links geplaatst, druk ik op post, laad hij de site niet goed. Oftewel ik kan GVDMME dat hele verhaal opnieuw gaan typen, maargoed ga hem nu opnieuw typen... :roll: :mad:
Heb ik ook al vaak gehad maar tegenwoordig bij lange posts selecteer ik eerst de handel en druk op kopieëren.Als ie niet goed laadt dan heb je de post nog achter de hand en dan gewoon op plakken!
Daar ben ik nu dus ook achter dat, dat nodig is. De post is nu wel wat korter geworden als eerst maargoed hij staat erop. Nu maar afwachten wat ze ervan zeggen. Ik houd m'n hart toch een beetje vast, niet dat ik al wat gekocht heb natuurlijk dus op zich is het nergens voor nodig... :P

Hier is in ieder geval de link naar die post:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=213185
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Waarom is Das Reich eigenlijk afgeplakt? Is zelfs dat tegenwoordig verboden?
Ik word de laatste tijd al niet goed van die vreselijke politieke correctheid op marktplaats, je moet XX ipv SS neerzetten en hakenkruizen afplakken.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Rednas schreef:Waarom is Das Reich eigenlijk afgeplakt? Is zelfs dat tegenwoordig verboden?
Ik word de laatste tijd al niet goed van die vreselijke politieke correctheid op marktplaats, je moet XX ipv SS neerzetten en hakenkruizen afplakken.
Zijn mensen die hebben daar foute bedoelingen mee.

Neem laats met carneval,loop ik door Sittard,kom ik zo'n verkleede aap in een pak van de SS,met offciers pet en al :S.. :|

Ik denk fake maar jah..De uitstraling blijft het zelfde.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

De jäcke is dus als fake bevonden! :cry:
Helaas voor Sinister.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

snafu schreef:De jäcke is dus als fake bevonden! :cry:
Helaas voor Sinister.
Klopt inderdaad, maar niks helaas voor mij hoor, ik had nog niks gekocht. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie