Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb pas deze foto binnen gekregen van een Fallschirmjager.
Ik heb is ingescant en als je goed kijkt zie je de steel van een steelhandgranaat.
Maar hij heeft ook een of andere bus of pot met een witte rand erom aan zijn riem hangen.
Wie weet wat dit is?
Hi Jeroen, jij moet zeker wel over (Argus) ogen beschikken dat jij aan het type huisje op deze foto al kunt zien dat deze afbeelding in (NL) gemaakt zouden zijn.Het type granaat van deze fallschrimjager is (idd een type mod 42 Nebeleihandgranate met de code een onderbroken witte ring staat altijd voor nebelgrantate Duits, er zijn vele varianten gemaakt met deze code.
NB: deze onderstaande foto vind ik zelf ook wel leuk en deze is wel in (NL) gemaakt en deze fallschrimjager draagt een Pertrix nr 640 zaklamp die tevens in mij verzameling zit met een domlens van maar liefs 50 mm zoals hier afgebeeld in nieuwstaat...!
custom schreef:Het type granaat van deze fallschrimjager is (idd een type mod 42 Nebeleihandgranate met de code een onderbroken witte ring staat altijd voor nebelgrantate Duits, er zijn vele varianten gemaakt met deze code.
Dit is zeer zeker géén M42 Nebeleihandgranate! Eihandgranaten danken hun naam aan de vorm! Volgens mij heb ik laatst ook zo'n rookgranaat gevonden. Tweede van rechts op de foto.
Van links naar rechts: M39 eihandgranate, M24 Stielhandgranate, onze onbekende rookgranaat en de NB39 Nebelgranate.