en ik merk dat er niet veel over bekend is
hier heb ik wat foto s van wat goede k98
repro riemen die veel als echt verkocht
worden.
er zijn nog meer k98 repro riemen maar deze
kom je het meeste tegen en deze lijken veel op
de echte duitse k98 riemen.
.
naoorlogs oostenrijkse riem
bij deze zie je het staafje waar de riem mee aan de slotje zit het staafje mag je bij duitse slotjes niet zien dat werd glad gemaakt.
en deze heeft maar twee gaatjes in de riem en dat moeten er drie zijn.
dit is een na oorlogse oostenrijkse riem en deze zijn soms gemerkt met stolla wien.




.
repro 2
dit is een k98 riem gemaakt in israel .
je hebt deze ook zonder het merkje en er
staat soms ook een nummer in dat veel op
een rb-nummer lijkt of een serienummer.
veel van deze riemen hebben vaak het zelfde puntje
aan de riem als een duitse riem en niet zo als op deze
riem van de foto.



.
repro 3
bij deze riem zijn de drie gaatjes niet goed en het stiksel klop niet
voor de rest kun je haast niet zien dat het een repro is



.
repro 4
dit is een noorse k98 riem.
als u deze ziet in een gebruikte staat dan lijkt die veel op een duitse laat oorlogse riem
deze kom je vaak met nep merkjes tegen.
ook hebben de noren bij de eerste riemen die ze zelf maakten duitse onder delen gebruikt
bij deze riemen is er haast geen verschil te zien met laat oorlogse duitse riemen

.
hier zijn wat REPRO- NEP - naoorlogs merkjes/stempels die je op k98 riemen tegen
kunt komen.






.............................
repro/nep k98 kikkers
de drie kikkers hier onder kom je het meeste tegen en worden door de meeste handelaars
op na-oorlogse riemen gezet.

hier zijn nog wat kikkers die je tegen kunt kommen al deze kikkers zijn na-oorlogs.






...............................
.
ORIGINEEL DUITSE K98k (G41 en G/K 43 ) riemen 1934-1945
originele duitse K98k riemen zijn tussen de 120CM en 125CM lang er zijn ook riemen die iets
langer zijn deze zijn tussen de 125CM en 135CM maar deze langere riemen zijn best zeldzaam en
kom je haast niet tegen.
.
deze komt uit 1935



.
deze riem komt uit 1939 en is gemerkt met D&C



.
deze komt uit 1941


.
duits-tjechishe k98 riem
dit is een zeer zeldzame K98k riem uit laat1943 en 1944 .
bij deze wijkt de diamant print af van wat je normaal tegen komt op
duitse riemen deze riemen zijn veel dieper geprint.
dit zijn zeer zeldzame riemen die je haast niet tegen komt !!!!!!!!!.




.........................
.
hier zijn wat duitse merkjes die je wel op de slotjes tegen komt.
L&F kom je het meeste tegen =linden & funke
D&C kom je iets minder vaak tegen =dransfeld & co
S-boompje-C kom je echt een stuk minder tegen =schmole & co.
als echt geluk hebt dan kan je er ook een tegen komen met WaA op
het slotje maar deze zijn wel echt heel zeldzaam !!!!!!!!.


............................
Origineel duitse merkjes die je op de k98 riemen kunt tegen kommen.




.
hier zijn wat Origineel duitse merkjes die je op de kikkers kunt tegen kommen .
CVK40

inkt stempel van 1851 OK

1851 OK

WaA ???

WaA 101

COG

S/42

WaA 100

.
-
.
kijkt hier onder op voor meer info over K98k pompstokken en korrelbeschermers