Kortgeleden zat dit holster bij een grote partij oorlogse en na-oorlogse uitrusting en andere meuk. De twee gespjes aan de achterzijde doen mij heel erg twijfelen of het wel oorlogs is. Het gaat om een walther pp 7.65.
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!
Correct pistoolholster?
- michiel01
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Waar is de uitleg? Ik kan ook wel roepen oorlogs of na-oorlogs maar zonder verdere uitleg waarom oorlogs of naoorlogs leert niemand er wat van.
Ik vermoed persoonlijk dat het holster oorlogs is en dat de ringetjes persoonlijke toevoegingen zijn van de oorspronkelijke eigenaar. Wellicht waren deze bedoeld om een riem aan te bevestigen zodat het holster zonder koppel toch via een riem over de schouder gedragen kon worden.
Denk echter wel dat het holster een Tsjechische aanmaak is o.i.d. anders had je wel stempels of markeringen terug kunnen vinden. Deze zouden trouwens ook nog onder de flap kunnen staan. En als het inktstempels geweest zijn kunnen ze ook vervaagd zijn.
Ik vermoed persoonlijk dat het holster oorlogs is en dat de ringetjes persoonlijke toevoegingen zijn van de oorspronkelijke eigenaar. Wellicht waren deze bedoeld om een riem aan te bevestigen zodat het holster zonder koppel toch via een riem over de schouder gedragen kon worden.
Denk echter wel dat het holster een Tsjechische aanmaak is o.i.d. anders had je wel stempels of markeringen terug kunnen vinden. Deze zouden trouwens ook nog onder de flap kunnen staan. En als het inktstempels geweest zijn kunnen ze ook vervaagd zijn.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 10 apr 2007, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- michiel01
- Lid
Dankje Sander, jouw verhaal strookt t meest met wat ik zelf vermoede. Om niet gelijk een voorbarige conclusie aan uw aller voeten te werpen had ik er expres niet bij vermeld dat er een soort van strap bij zit om het wapen over de schouder te dragen.
Stempels zitten er niet meer in, t holster is nogal gebruikt en heeft flink wat gebruiksslytage.
Aan allen, bedankt voor de reacties maar gaarne had ik wat meer onderbouwing bij het waarom van jullie meningen.
Mvg,
Michiel
Stempels zitten er niet meer in, t holster is nogal gebruikt en heeft flink wat gebruiksslytage.
Aan allen, bedankt voor de reacties maar gaarne had ik wat meer onderbouwing bij het waarom van jullie meningen.
Mvg,
Michiel