Correct pistoolholster?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Correct pistoolholster?

Bericht door michiel01 »

Kortgeleden zat dit holster bij een grote partij oorlogse en na-oorlogse uitrusting en andere meuk. De twee gespjes aan de achterzijde doen mij heel erg twijfelen of het wel oorlogs is. Het gaat om een walther pp 7.65.

Wat denken jullie ervan?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Zijn er normaal ni 2 halve cirkels (Je weet wat ik bedeol zoals op je broek) waar je je riem moet doorsteken?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
mvr007
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:16
Locatie: beveren

Bericht door mvr007 »

hij lijkt mij toch redelijk te zijn, alleen gaat mijn kennis hierover niet tot in de perfectie, dus het is mogelijk dat ik mij vergis...
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Lijkt me toch van na de oorlog ik kan fout zijn.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Waar is de uitleg? Ik kan ook wel roepen oorlogs of na-oorlogs maar zonder verdere uitleg waarom oorlogs of naoorlogs leert niemand er wat van.

Ik vermoed persoonlijk dat het holster oorlogs is en dat de ringetjes persoonlijke toevoegingen zijn van de oorspronkelijke eigenaar. Wellicht waren deze bedoeld om een riem aan te bevestigen zodat het holster zonder koppel toch via een riem over de schouder gedragen kon worden.
Denk echter wel dat het holster een Tsjechische aanmaak is o.i.d. anders had je wel stempels of markeringen terug kunnen vinden. Deze zouden trouwens ook nog onder de flap kunnen staan. En als het inktstempels geweest zijn kunnen ze ook vervaagd zijn.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 10 apr 2007, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ja, staan er enige stempels op ?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Dankje Sander, jouw verhaal strookt t meest met wat ik zelf vermoede. Om niet gelijk een voorbarige conclusie aan uw aller voeten te werpen had ik er expres niet bij vermeld dat er een soort van strap bij zit om het wapen over de schouder te dragen.

Stempels zitten er niet meer in, t holster is nogal gebruikt en heeft flink wat gebruiksslytage.
Aan allen, bedankt voor de reacties maar gaarne had ik wat meer onderbouwing bij het waarom van jullie meningen.

Mvg,

Michiel
Plaats reactie