duitse 2cm munitiekist

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pigy
Lid

duitse 2cm munitiekist

Bericht door pigy »

deze kist gaat binnenkort de verkoop in maar ik zou nog graag willen weten wat zoiets nu waard is, ik meen eens gehoord te hebben 45 - 60 euro maar ben hier niet zeker van

de kist zelf is nog in een redelijke staat heeft namelijk last van houtworm gehad van boven en de bovenste plank is gebarsten (zit er wel nog in)
het label is is weg hier hangen enkel nog wat restjes van aan
maar wat ik wel bijznder vond aan de kist was dat hijgestempeld was met "marine-munition" kwam dit vaker voor?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

dan heb ik ook nog enkele van deze stalen 2cm hulzen (bodemvondsten)wat is zoiets waard?want ik heb me laten vertellen dat deze vrij zeldzaam zijn?

Afbeelding

mvg stef
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Die kist doet tussen de 20-30 euro, en dat lijkt me al aan de hoge kant. De stalen 2cm flak hulzen misschien een euro per stuk, lagen bij La gleize helemaal in 't vet nog voor 2 euro p/s. Zijn niet bepaald zeldzaam, heb er zelf ook twee in perfecte staat op de beurs gekocht voor 4 euro voor beide bij elkaar.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Wat betreft de kist zit je fout Edgar. Voor een normale 2cm. FLAK kist in goede staat betaal je zo'n 30 a 35 EUR. maar voor een marine gestempelde mag je wel iets meer rekenen. Deze kom je zo goed als nooit tegen waar wel weer tegenover staat dat ze ook niet extreem gezocht zijn.

Ik denk dat de kist rond de 40 a 45 zal opleveren. De kist is in niet zo'n goede staat maar dus wel vrij zeldzaam. Vandaar die prijs. Als hij in goede staat was geweest had hij de 45 tot 60 EUR. wel opgeleverd.
Wellicht heeft Tex van dit forum interesse. Hij verzameld zelf Kustenartillerie en doet er ook een beetje KM bij. Je zou hem een PB kunnen sturen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Sjah, op beurzen misschien, maar ik zie ze regelmatig voor 10-30 bij verzamelbeurzen e.d. . Heb er zelfs eentje voor 7,5 euro gekocht laatst (2cm Für Tropen), wel niet in de allerbeste staat.
pigy
Lid

Bericht door pigy »

oke thanx!
Plaats reactie