Duite EK2 , U-Boot Abz. en heeres FJ.abz

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Steiner44
Lid

Duite EK2 , U-Boot Abz. en heeres FJ.abz

Bericht door Steiner44 »

Beste verzamelaars,

Hierbij een vraag aan jullie, zelf verzamel ik duits maar heb te wijnig verstand van onderscheidingen vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Ik heb deze 3 onderscheidingen te koop aangeboden gekregen
(zie foto) het gaat om een EK2, Fallschirm jager abzeichen en U-boot abzeichen

Mij lijkt al duidelijk dat de FJ.abz een copie is staat en stempel
De U-boot weet ik nix van maar ga er vanuit dat het een copie is
En het EK2 kan naar mijn mening wel een originele zijn maar daarvoor neem ik vergelijking materiaal mee.

Maar nu even jullie mening hierover.

Mvg Steiner

Afbeelding
Getoond de voorkant van de onderscheidingen.

Afbeelding
Getoond de achterkant van de onderscheidingen.
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
frikandel1985
Lid

nep of echt

Bericht door frikandel1985 »

De u boot en fallschirmjager abzeichen zijn inderdaad replica's!

Het ijzeren kruis durf ik niet te zeggen, maar als u hem koopt op basis van deze foto's kunt u hem beter op een beurs of een erkende site kopen.

Ik weet natuurlijk niet wat de prijs is. Als u ze alle drie voor 15 euro mag hebben, dan is het een andere zaak

Groeten Leon
Steiner44
Lid

Re: nep of echt

Bericht door Steiner44 »

frikandel1985 schreef:De u boot en fallschirmjager abzeichen zijn inderdaad replica's!

Het ijzeren kruis durf ik niet te zeggen, maar als u hem koopt op basis van deze foto's kunt u hem beter op een beurs of een erkende site kopen.

Ik weet natuurlijk niet wat de prijs is. Als u ze alle drie voor 15 euro mag hebben, dan is het een andere zaak

Groeten Leon
Ik ging er al vanuit maar ze kosten 50 euro per stuk. dus toch wel de moeite even een post te doen.
Voor he EK2 wil ik mijn eigen mee nemen waarvan ik zeker weet dat hij origineel is en een magneet even controleren.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

EKII ziet er wel goed uit ja
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Vind ik ook!
Andere twee inderdaad replica's!
Greifkommando!
german collector
Lid

Bericht door german collector »

Zoals al eerder werd gezegd, het U-boot abzeichen is een replica evenals het FJ abzecihen.
Het zijn nog eens slechte replica's ook( waren ze allemaal maar zo makkelijk te herkennen :wink: ).
Het ijzeren kruis 2eklasse zou ik ook niet aanschaffen omdat deze in niet al te mooie staat is. (van een onbetrouwbare verkoper zou ik sowiezo niks kopen!)
Mijn advies is: leg 2 tientjes bij, en koop er 1 in goede staat bij een betrouwbaar iemand.
Steiner44
Lid

Bericht door Steiner44 »

german collector schreef:Zoals al eerder werd gezegd, het U-boot abzeichen is een replica evenals het FJ abzecihen.
Het zijn nog eens slechte replica's ook( waren ze allemaal maar zo makkelijk te herkennen :wink: ).
Het ijzeren kruis 2eklasse zou ik ook niet aanschaffen omdat deze in niet al te mooie staat is. (van een onbetrouwbare verkoper zou ik sowiezo niks kopen!)
Mijn advies is: leg 2 tientjes bij, en koop er 1 in goede staat bij een betrouwbaar iemand.
Daar heb je wel gelijk ik hij heeft nog meer spullen te koop ik ga gewoon even snuffelen en zie wel wat er tussen zit het EK kost 50 euro als het een originele is. is het wel een leuk koopje maar eerst even afwachten tot ik hem zelf ik me handen heb gehad. Zelf heb ik al een originele EK2 deze neem ik dan wel mee om te vergelijken.
En anders blijft er meer geld over voor ciney ..:D
german collector
Lid

Bericht door german collector »

Dan zou ik mijn geld zeker bewaren voor Ciney.
Dit kruis is in zeer matige staat, dan vind ik 50 euro geen koopje!
Een ijzeren kruis 2eklasse in goede staat zit rond de 70 euro, dan kun je beter wachten en een kopen die in goede staat verkeerd.
En anders deze 50 euro bijleggen bij een andere leuke aankoop.
Maar dat is mijn mening.
Steiner44
Lid

Bericht door Steiner44 »

german collector schreef:Dan zou ik mijn geld zeker bewaren voor Ciney.
Dit kruis is in zeer matige staat, dan vind ik 50 euro geen koopje!
Een ijzeren kruis 2eklasse in goede staat zit rond de 70 euro, dan kun je beter wachten en een kopen die in goede staat verkeerd.
En anders deze 50 euro bijleggen bij een andere leuke aankoop.
Maar dat is mijn mening.
Idd eigenlijk groot gelijk .. en wat is 20 euro eigenlijk ook niet zo veel..:D
Plaats reactie