Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er komt binnenort een Kar98k bajonet hier op aan. Het schijnt een voor-oorlogse te zijn gezien deze houten grippen heeft. Maar op deze bajonet staan geen keuringsstempels. Nu is mijn vraag: Is het normaal dat op voor-oorlogse Kar98k bajonetten geen keuringstempels staan?
Op de bajonet staat alleen: 4584 en op de schede staat: P.R.8.
Of er een keuringsstempel of WaA stempel in staat heeft geloof ik te maken met het doel waar de bajonet voor geproduceerd is. (kan ook export zijn) De Waffenamt stempels zijn ook pas in de vroege 30'er jaren ingevoerd dus daar kan het ook aan liggen. Het SN wat wel in de bajo staat moet ook corresponderen met een Kar98 die wellicht nog ergens in de omloop is. Wel vreemd dat er geen fabriekscode in staat.
In ieder geval, bedankt voor jullie reactie's, de koop gaat helaas niet meer door. Hier mag van mij een slotje op.
Gr,
Ivo.
Tja je moet het niet geloven joh!Wat is dan jou tegenargument?
Bajo's zonder nummer of zonder WaA (want zo noemt zo'n "keuringsstempel" ) en veelal zonder duidelijke herstellerstempel wil er op duiden dat deze privé is aangekocht!.Meestal werden privé bajo's aangekocht om parades te doen en werden meestal ook ongeblauwd gelaten maar het kan zijn dat de jouwe achteraf geblauwd is geweest!
Volgende keer iets minder lacherig!