Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tja, echt een expert ben ik ook niet, maar ik vind wel dat ze 'kraag briezen' er vrij onzorgvuldig op zijn genaaid. Kijk maar naar de linker punt, daar zie je dat een stukje scheef is gegaan waardoor er een stukje grijze kraag zichtbaar wordt. Onzorgvuldig dus, niet bepaald iets voor een Duitser om te doen ! Maar er kan ook een stukje af zijn gesleten .. beetje onduidelijk.
Nog een tip voor het geval je die jas op gaat halen (mocht de deal doorgaan) probeer die briezen (op de kraag en op de schouderepauletten) eens tegen je wang te houden. Als ze koud zijn is het goed, dat betekend dat er ijzer inzit, wat vaak alleen originele hebben. Als ze 'gewoon' aanvoelen zit dit er niet in en is het waarschijnlijk fake.
dit is een jasje gemaakt voor re-enactors door de firma STURM.
ik verouder jasjes voor mijn verenigin van leden en verstel ze ook en reparatie, ik ken deze jasjes stiksel voor stiksel. aan de plaatsing van de zakken, lining,stof,knoopsgaten en nog tal van andere dingen kan je zien dat dit een verouderde replica is. dit is overigens niet door mij gedaan, aangezien ik zulke zwendel met jasjes die ik verouder wil voorkomen plaats ik in de lining de stempel COPY en in de klep van de borstzak ook.
ik heb de verkoper al gemaild met bovenstaande info en dat hij dat in zijn advertentie dient te vermelden dat het om een replica gaat. hij wou van geen woorden weten, het is en zou een origineel zijn.
oppassen dus!
groeten en succes
karel
ps voor ORIGINELE jasjes weet ik nog een goed en BETROUWBAAR adresje. pm me maar
dit is een jasje gemaakt voor re-enactors door de firma STURM.
ik verouder jasjes voor mijn verenigin van leden en verstel ze ook en reparatie, ik ken deze jasjes stiksel voor stiksel. aan de plaatsing van de zakken, lining,stof,knoopsgaten en nog tal van andere dingen kan je zien dat dit een verouderde replica is. dit is overigens niet door mij gedaan, aangezien ik zulke zwendel met jasjes die ik verouder wil voorkomen plaats ik in de lining de stempel COPY en in de klep van de borstzak ook.
ik heb de verkoper al gemaild met bovenstaande info en dat hij dat in zijn advertentie dient te vermelden dat het om een replica gaat. hij wou van geen woorden weten, het is en zou een origineel zijn.
oppassen dus!
groeten en succes
karel
ps voor ORIGINELE jasjes weet ik nog een goed en BETROUWBAAR adresje. pm me maar
Bedankt voor je info
Ik had eigenlijk al geen intresse meer in in deze jas hij om, dat hij ook niet compleet is en schouder stukken ook wel duur zijn.
Nu ik weet dat het een copie betreft hoef ik hem al helemaal niet meer.
Maar eigenlijk zoek ik een nette wollen M40 liefst gewoon machappen of onder officier goede staat en compleet weet niet of je daar aan kunt komen misschien.
Maar bestaan er eigenlijk goede boeken waarin dit soort jasjes worden beschreven met detail foto van stof en alle andere belangerijke kenmerken
Nick schreef:Inderdaad geen goede jas.
Hier een boek mbt uniformen. Heb het zelf ook, en vind t een informatief boek.
Het kost 30 euro.
Waar is dat boek te verkrijgen als je op beurzen kijkt zie je wel vaak het boek german soldiers of world war two
maar die heb ik almeer goeei tips over boeken altijd welkom
Dit boek kost nieuw overal 30 euro.
Probeer een handelaar te zoeken waar je geen verzendkosten hoeft te betalen. Die heb ik namelijk ook een gevonden, op de Duitse ebay, toen ik mijn exemplaar kocht.
30 euro is niets voor een goed referentie boek. Ten eerste leer je er veel van en ten tweede worden de meeste boeken in beperkte oplages gedrukt met als gevolg dat je 10-15 jaar na verschijning het dubbele of nog meer kan neerleggen voor goede boeken, als je ze al vind
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Tex schreef:30 euro is niets voor een goed referentie boek. Ten eerste leer je er veel van en ten tweede worden de meeste boeken in beperkte oplages gedrukt met als gevolg dat je 10-15 jaar na verschijning het dubbele of nog meer kan neerleggen voor goede boeken, als je ze al vind
Inderdaad.
30 euro is vergeleken met andere referentieboeken nog goedkoop...
Nick schreef:Inderdaad geen goede jas.
Hier een boek mbt uniformen. Heb het zelf ook, en vind t een informatief boek.
Het kost 30 euro.
Ik heb dit boek zelf ook, lees het regelmatig door (met woordenboek erbij ). Maar ik vind niet echt dat je een repro en een echte met dit boek kunt onderscheiden. Er staat ook niet heel veel kenmerken in over bijv. deze jas.
Julian schreef:Tja, echt een expert ben ik ook niet, maar ik vind wel dat ze 'kraag briezen' er vrij onzorgvuldig op zijn genaaid. Kijk maar naar de linker punt, daar zie je dat een stukje scheef is gegaan waardoor er een stukje grijze kraag zichtbaar wordt. Onzorgvuldig dus, niet bepaald iets voor een Duitser om te doen ! Maar er kan ook een stukje af zijn gesleten .. beetje onduidelijk.
Nog een tip voor het geval je die jas op gaat halen (mocht de deal doorgaan) probeer die briezen (op de kraag en op de schouderepauletten) eens tegen je wang te houden. Als ze koud zijn is het goed, dat betekend dat er ijzer inzit, wat vaak alleen originele hebben. Als ze 'gewoon' aanvoelen zit dit er niet in en is het waarschijnlijk fake.
Die tip van je gaat niet meer op,Die briezen tegen je wang te houden.
Volgens mij worden die ook al nagemaakt,of die bewuste jas (die ik bekeek ) was wel heel goedkoop
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...