Duits M40 jasje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Duits M40 jasje

Bericht door Steiner44 »

IK heb intresse in deze jas maar mijn kennis hierover schiet nog wat te kort dus vandaar dat ik hem even post wat is jullie mening hierover ..?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Tja, echt een expert ben ik ook niet, maar ik vind wel dat ze 'kraag briezen' er vrij onzorgvuldig op zijn genaaid. Kijk maar naar de linker punt, daar zie je dat een stukje scheef is gegaan waardoor er een stukje grijze kraag zichtbaar wordt. Onzorgvuldig dus, niet bepaald iets voor een Duitser om te doen :P! Maar er kan ook een stukje af zijn gesleten .. beetje onduidelijk.

Nog een tip voor het geval je die jas op gaat halen (mocht de deal doorgaan) probeer die briezen (op de kraag en op de schouderepauletten) eens tegen je wang te houden. Als ze koud zijn is het goed, dat betekend dat er ijzer inzit, wat vaak alleen originele hebben. Als ze 'gewoon' aanvoelen zit dit er niet in en is het waarschijnlijk fake.
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

haj

ik zeg meteen al : REPLICA!

waarom vraag je je af?

dit is een jasje gemaakt voor re-enactors door de firma STURM.
ik verouder jasjes voor mijn verenigin van leden en verstel ze ook en reparatie, ik ken deze jasjes stiksel voor stiksel. aan de plaatsing van de zakken, lining,stof,knoopsgaten en nog tal van andere dingen kan je zien dat dit een verouderde replica is. dit is overigens niet door mij gedaan, aangezien ik zulke zwendel met jasjes die ik verouder wil voorkomen plaats ik in de lining de stempel COPY en in de klep van de borstzak ook.

ik heb de verkoper al gemaild met bovenstaande info en dat hij dat in zijn advertentie dient te vermelden dat het om een replica gaat. hij wou van geen woorden weten, het is en zou een origineel zijn.

oppassen dus!

groeten en succes

karel

ps voor ORIGINELE jasjes weet ik nog een goed en BETROUWBAAR adresje. pm me maar
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Bericht door Steiner44 »

whscharfschützen schreef:haj

ik zeg meteen al : REPLICA!

waarom vraag je je af?

dit is een jasje gemaakt voor re-enactors door de firma STURM.
ik verouder jasjes voor mijn verenigin van leden en verstel ze ook en reparatie, ik ken deze jasjes stiksel voor stiksel. aan de plaatsing van de zakken, lining,stof,knoopsgaten en nog tal van andere dingen kan je zien dat dit een verouderde replica is. dit is overigens niet door mij gedaan, aangezien ik zulke zwendel met jasjes die ik verouder wil voorkomen plaats ik in de lining de stempel COPY en in de klep van de borstzak ook.

ik heb de verkoper al gemaild met bovenstaande info en dat hij dat in zijn advertentie dient te vermelden dat het om een replica gaat. hij wou van geen woorden weten, het is en zou een origineel zijn.

oppassen dus!

groeten en succes

karel

ps voor ORIGINELE jasjes weet ik nog een goed en BETROUWBAAR adresje. pm me maar
Bedankt voor je info :)

Ik had eigenlijk al geen intresse meer in in deze jas hij om, dat hij ook niet compleet is en schouder stukken ook wel duur zijn.
Nu ik weet dat het een copie betreft hoef ik hem al helemaal niet meer.

Maar eigenlijk zoek ik een nette wollen M40 liefst gewoon machappen of onder officier goede staat en compleet weet niet of je daar aan kunt komen misschien.

Maar bestaan er eigenlijk goede boeken waarin dit soort jasjes worden beschreven met detail foto van stof en alle andere belangerijke kenmerken

Groetjes Jeroen..
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik had er mijn twijfels ook bij, ik vond het gedeelte rond de kraag wat te nieuw.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Inderdaad geen goede jas.
Hier een boek mbt uniformen. Heb het zelf ook, en vind t een informatief boek.

Afbeelding

Het kost 30 euro.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Bericht door Steiner44 »

Nick schreef:Inderdaad geen goede jas.
Hier een boek mbt uniformen. Heb het zelf ook, en vind t een informatief boek.

Afbeelding

Het kost 30 euro.
Waar is dat boek te verkrijgen als je op beurzen kijkt zie je wel vaak het boek german soldiers of world war two
maar die heb ik almeer goeei tips over boeken altijd welkom :D
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Dat boek kun je ook op beurzen kopen.
Maar je kunt het ook via Ebay kopen

http://search.ebay.de/search/search.dll ... category0=
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Is die prijs redelijk of erg hoog, die ze voor het boek op ebay vragen?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Dit boek kost nieuw overal 30 euro.
Probeer een handelaar te zoeken waar je geen verzendkosten hoeft te betalen. Die heb ik namelijk ook een gevonden, op de Duitse ebay, toen ik mijn exemplaar kocht.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

30 euro is niets voor een goed referentie boek. Ten eerste leer je er veel van en ten tweede worden de meeste boeken in beperkte oplages gedrukt met als gevolg dat je 10-15 jaar na verschijning het dubbele of nog meer kan neerleggen voor goede boeken, als je ze al vind
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Een goed boek is goud waard :) ik bezuinig dan ook never niet op boeken, ik heb ook boeken die 90 euro kosten, en ik heb ze hard zat nodig!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Tex schreef:30 euro is niets voor een goed referentie boek. Ten eerste leer je er veel van en ten tweede worden de meeste boeken in beperkte oplages gedrukt met als gevolg dat je 10-15 jaar na verschijning het dubbele of nog meer kan neerleggen voor goede boeken, als je ze al vind
Inderdaad.
30 euro is vergeleken met andere referentieboeken nog goedkoop...
Infanterie: Königin aller Waffen!
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Nick schreef:Inderdaad geen goede jas.
Hier een boek mbt uniformen. Heb het zelf ook, en vind t een informatief boek.

Afbeelding

Het kost 30 euro.
Ik heb dit boek zelf ook, lees het regelmatig door (met woordenboek erbij :P ). Maar ik vind niet echt dat je een repro en een echte met dit boek kunt onderscheiden. Er staat ook niet heel veel kenmerken in over bijv. deze jas.
[Gezocht]: Heer uitrusting
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Julian schreef:Tja, echt een expert ben ik ook niet, maar ik vind wel dat ze 'kraag briezen' er vrij onzorgvuldig op zijn genaaid. Kijk maar naar de linker punt, daar zie je dat een stukje scheef is gegaan waardoor er een stukje grijze kraag zichtbaar wordt. Onzorgvuldig dus, niet bepaald iets voor een Duitser om te doen :P! Maar er kan ook een stukje af zijn gesleten .. beetje onduidelijk.

Nog een tip voor het geval je die jas op gaat halen (mocht de deal doorgaan) probeer die briezen (op de kraag en op de schouderepauletten) eens tegen je wang te houden. Als ze koud zijn is het goed, dat betekend dat er ijzer inzit, wat vaak alleen originele hebben. Als ze 'gewoon' aanvoelen zit dit er niet in en is het waarschijnlijk fake.
Die tip van je gaat niet meer op,Die briezen tegen je wang te houden.
Volgens mij worden die ook al nagemaakt,of die bewuste jas (die ik bekeek ) was wel heel goedkoop :wink:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie