Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
9e SS Hohenstaufen en 10e SS Frundsberg waren ten tijde van de Slag om Arnhem aan het uirusten in het gebied. Mede daardoor zijn de Britse para's niet in staat geweest de brug te behouden.
De naam Hohenstaufen is afgeleid van een Duitse adelijke familie die een aantal koningen heeft voortgebracht.
Wat ik raar vind aan deze 'pleisters' op de gasmaskerbus, is dat de bus helemaal verrot is, en de pleisters nog in goede staat...
dat vind ik zeker niet gek! kijk eens naar het masker zelf, dat ziet er ook nog best goed uit, waarschijnlijk zit er ook een rubbersubstantie in de pleister. tevens is het stuk metaal waar de pleister op zit ook nog wel redelijk goed. Als de bus heeft dicht gezetten kon er weinig zuurstof naar binnen waardoor het afbraakproces word vertraagd
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
zoals ik eerder zei, de bus heeft waarschijnlijk weinig zuurstof aan de binnenkant gehad, je ziet dat het masker en het stukje waar de pleister op zit ook nog goed is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dit ziet er allemaal heel goed uit hoor, absoluut geen repro of poging tot opleuking van een bodemvondst. Ik heb hier totaal geen twijfels over.
Dit zou een hele mooie aanwinst zijn voor iedere (slag om arnhem) collectie en zou hem niet gauw wegdoen als ik jou was ossenaar. Mocht je dit toch overwegen laat het me dan a.u.b. als eerste weten.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Weet iemand een goede manier om deze bus en de benaming te conserveren? De bus kan ik met lijnolie behandelen, maar ik denk dat dit niet aan te raden is op de pleister met naam.
Daar ben ik dan zeker benieuwd naar!
Aangezien deze persoon de bus aan mij wilde verkopen, daar ik een arnhem verzamelaar ben.
Ik hoor graag van je Snafu
En waarom kan het antwoord niet in dit topic?
Misschien dat anderen er ook wat aan hebben!