hoe herken je een origineel decal.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
custom
Lid
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Tot slot ...soms is het zinvoller en zelfs ook een kunst om niet meer verder te willen redetwisten :wink: !!
Michael_Wittmann
Lid

Bericht door Michael_Wittmann »

Kun je me hierover uitleg geven?
Je post iets dat niet helemaal waar is ik geef reactie en dan krijg ik dit? :o :?
custom
Lid
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste Michael,

Ik heb het al overduidelijk uitgelegd in deze topic hoe het (eea zit betreffende deze Repro Decal..de genoemde randen waarmee je het niet eens bent zijn gewoon de oude resten van een vorig origineel Decal of oude verfresten van een eerdere repro Decal....ect.Tevens zit er zoals je kunt zien bij een origineel Decal een flitter dunne vulcaniseerrand van 0.9 mm en die blijft dan achter aan de randen van het Decal nadat deze ontwikkeld en uitgehard is...Nog duidelijke uitleggen is voor mij niet meer mogelijk....nu tevreden zo :wink: :wink: !!
Laatst gewijzigd door custom op 20 jun 2007, 22:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Michael_Wittmann
Lid

Ik zal deze keer me inhouden om verdere discussies te voorkomen.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Beste Custom,

Die gele randen rond het decal zijn van de (verkleurde) patina. Dit was een soort lak om de decals te beschermen.
Hoe kom jij erbij dat dit resten zijn van een oud decal :?

Groeten,
Nick

custom schreef:Beste Michael,

Ik heb het al overduidelijk uitgelegd in deze topic hoe het (eea zit betreffende deze Repro Decal..de genoemde randen waarmee je het niet eens bent zijn gewoon de oude resten van een vorig origineel Decal of oude verfresten van een eerder 2e repro Decal....ect.Tevens zit er zoals je kunt zien bij een origineel Decal een flitter dunne vulcaniseerrand van 0.9 mm en die blijft dan achter aan de randen van het Decal nadat deze ontwikkeld en uitgehard is...Nog duidelijke uitleggen is voor mij niet meer mogelijk....nu tevreden zo :wink: :wink: !!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Michael_Wittmann
Lid

Het is eigenlijk ook te idioot voor woorden dat ik mn mond zou houden dan zou je de andere leden verkeerde dingen leren.

Wat Nick zegt klopt. Dit hoorde ik ook via een PM.
Sommige decals werden voorzien van een laklaag hierdoor kreeg je dit effect.

Over elkaar geplakte decals dan krijg je dit :

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=221417

En niet het ''vage'' zicht op een rand.

MVG Michael
fortress europe
Lid

Bericht door fortress europe »

na enig onderzoek is gebleken dat de decal met de adelaar er met brokjes moeilijk afkomt,en in mijn ogen geen watertransfer is.
de andere is met geen mogelijkheid te verwijderen.
de snavel zit me nog steeds niet lekker,maar ik neem aan dat deze zeker nep is[vanwege de snavel].
Plaats reactie