tollenaere kenteken !!!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
dieterrass
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2007, 16:58
Locatie: middelkerke

Bericht door dieterrass »

ik zou het graag weten , ik weet dan in de toekomst naar wat ik moet uitkijken en je behoed me ook voor een miskoop ! dank u dieter
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Collaboratie is niet echt mijn ding, maar een vraagprijs van 250 en het feit dat'm daar al 2 jaar ligt wil toch al wel veel zeggen, denk ik...

SOrry, maar ik kan je niet helpen aan meer documentatie... Ik raad je aan om eerst een met zekerheid origineel exemplaar ergens te kunnen bekijken alvorens er eentje te kopen..
Als je 250 Euro uit geeft aan wat later mogelijks fake blijkt te zijn, zal je wss nooit je investering terug zien...
29th Let's Go!!!!!
dieterrass
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2007, 16:58
Locatie: middelkerke

Bericht door dieterrass »

toch bedankt !! dieter
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 15 jun 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Als je enkele jaren verzamelt en doelgericht de juiste mensen benadert, dan kom je het antwoord wel te weten. Tegen dat ik het wist heeft het me ook veel opzoekingswerk, vragen -zonder antwoord, tweede pogingen, enz gekost.... Dit leerproces is deel van de verzamelhobby die beginnende verzamelaars dankzij fora menen te kunnen overslaan...

Dergelijke open fake-origineel vragen houden evenveel steek als de vraag: "hoe kan ik op korte tijd heel veel geld verdienen...?" Alé, zo komt het toch over...
Wat een dom geleuter !
Dit forum bezoeken velen juist om zulke dingen te leren !!!
Ik probeer ook op dit forum wat op te steken,omdat ik niet in de gelegenheid ben om beurzen enz. te bezoeken.
There can be only one...!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Zoals je kunt zien heb ik mijn dom geleuter verwijderd. Zoals ik overal mijn dom geleuter zal verwijderen...
Trek uw plan en hopelijk zul je hier nog veel leren...


thedutchdevilo schreef:
Als je enkele jaren verzamelt en doelgericht de juiste mensen benadert, dan kom je het antwoord wel te weten. Tegen dat ik het wist heeft het me ook veel opzoekingswerk, vragen -zonder antwoord, tweede pogingen, enz gekost.... Dit leerproces is deel van de verzamelhobby die beginnende verzamelaars dankzij fora menen te kunnen overslaan...

Dergelijke open fake-origineel vragen houden evenveel steek als de vraag: "hoe kan ik op korte tijd heel veel geld verdienen...?" Alé, zo komt het toch over...
Wat een dom geleuter !
Dit forum bezoeken velen juist om zulke dingen te leren !!!
Ik probeer ook op dit forum wat op te steken,omdat ik niet in de gelegenheid ben om beurzen enz. te bezoeken.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Deze reactie van jou vind ik een btj overtrokken Willysproject.
Maar je hebt ten dele zeker gelijk, raadpleeg eerst boeken en probeer je te verdiepen in de materie.
Raadpleeg kenners wanneer je zelf twijfelt, en leer hier ook weer van.
Dit is ook een aspect van het verzamelen!
En dutchdevillo heeft ten dele ook gelijk.
Een forum kan ook ter ondersteuning zijn, om als je iets niet weet hier mensen te raadplegen die van deze zaken meer kennis hebben.
Dus ik hoop dat Willysproject ook gewoon zijn kennis met ons deelt, zodat we hier wellicht ook weer iets van kunnen leren.
Bij deze besluit ik mijn betoog :)
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Nou ik vind het gewoon jammer om zo denigrerend tegen (mede)verzamelaars te praten.
Goede boeken over de materie zijn vaak erg duur ,dus is het lezen van de internet fora voor veel verzamelaars een belangrijke manier om wat op te steken.
En ik heb in het verleden hier (te)veel goede posters hier zien verdwijnen dankzij enkele lui die denken bij de forum politie te horen!
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

thedutchdevilo schreef:Nou ik vind het gewoon jammer om zo denigrerend tegen (mede)verzamelaars te praten.
Goede boeken over de materie zijn vaak erg duur ,dus is het lezen van de internet fora voor veel verzamelaars een belangrijke manier om wat op te steken.
En ik heb in het verleden hier (te)veel goede posters hier zien verdwijnen dankzij enkele lui die denken bij de forum politie te horen!
Nu ja, met meningen van verzamelaars die toch al iets of wat ervaring hebben op dit gebied af te doen als 'dom geleuter' moedigt niet bepaald veel mensen aan om te blijven.

Op vragen als deze hier gesteld is nu het nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend pasklaar antwoord te krijgen, en ik denk dat elk verzamelaar wel goed en wel beseft dat willysproject's post nu eenmaal realiteit is en géén dom geleuter.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Op vragen als deze hier gesteld is nu het nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend pasklaar antwoord te krijgen, en ik denk dat elk verzamelaar wel goed en wel beseft dat willysproject's post nu eenmaal realiteit is en géén dom geleuter.
Ik kan een heel eind meegaan Peter met je verhaal MAAR...ik blijf van mening dat je dat ook op een andere manier kan brengen dan zo als Willysprojects dat deed ....
There can be only one...!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

thedutchdevilo schreef:Goede boeken over de materie zijn vaak erg duur ,dus is het lezen van de internet fora voor veel verzamelaars een belangrijke manier om wat op te steken
Het altijd-terugkerende verhaal.....

Een boek van 150Euro is te duur..... Een fake van 250Euro niet.....
29th Let's Go!!!!!
dieterrass
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2007, 16:58
Locatie: middelkerke

Bericht door dieterrass »

waar zou ik dan zo een boek moeten kopen misschien ? ik heb massa's boeken over decoraties enz. ! maar ik ben er nog nooit één tegengekomen die er gedetailleerd over schrijft ! allemaal rond de pot draaien ja ! volgens mij weten jullie het zelf niet ! ik ben hier al uitgemaakt voor profiteur , gierigaard enz. ! ik dacht dat een forum voor informatie te delen was en niet voor iemand de grond in te boren !!! en voor degene die zeggen dat ik een gierigaard ben ,hebt u een ridderkruis ? ik word pisnijdig van al jullie geklets !!! dit is mijn eerste vraag dat ik gesteld had op een forum , en ik denk ook mijn laatste ! erg , heel erg ! dieter
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Had ik mijn 'mentors' ettelijke jaren geleden een dergelijke repliek gegeven, wist ik nu nog steeds niets... Het vergt wat vertrouwen voordat iemand open en bloot zijn trucken gaat beginnen uitleggen, en 1 enkele post schept dat vertrouwen nog niet...

Denk je nu echt dat het een goed idee is om dergelijke vragen publiek te beantwoorden? Misschien moeten we nog eens publiek publiceren hoe het zit met het Van Severen kenteken en het Terroristenkenteken? Denk je misschien dat de fakes 40 jaar geleden in Tsjechië werden gemaakt? Dan vrees ik dat je er naast zit... Véél dichter... :roll: In onze streken wonen eveneens fakers die deze forums lezen...

Ik heb al gezegd dat je foto's moet plaatsen, en er dan wel zal gezegd worden als ze goed is of niet... Als je binnen afzienbare tijd nog verzamelt, zul je het onderscheid zelf wel beginnen kennen... Waarschijnlijk is dit weer een antwoord die niet in uw kraam past, aangezien je het NU wil weten?
Vergeet niet, volgens sommigen zijn er geen fakes en zijn ze allemaal goed...
dieterrass
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2007, 16:58
Locatie: middelkerke

Bericht door dieterrass »

heb jij al een boek tegengekomen over het onderwerp ? ik anders niet
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

De meeste (internationale) verzamelaars zijn niet op de hoogte dat er fakes(?) van de kentekens bestaan... Voor sommigen zijn ze dus allemaal goed...
Er bestaan enkele boeken over collaboratie, maar daarin worden enkel de zaken getoond zonder bijkomende uitleg fake-kopie.
De beste barometer aangaande collaboratie-zaken is meningen vragen aan de mensen die dat kennen. Als zij het niet goed vinden, dan koop je het best niet.

dieterrass schreef:heb jij al een boek tegengekomen over het onderwerp ? ik anders niet
Gesloten