SS helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Rood schreef> Als ze bij Wehrmacht-awards zeggen dat hij echt is dan kan je gerust aannemen dat ie echt is.

Is dat werkelijk zo ? hebben ze bij het Wehrmacht-Awards forum dan een veel grotere kennis dan hier op dit forum, en of hoe moet ik dat zien :? de kennis betreffende Wehrmacht zaklampen valt daar helaas wel erg tegen moet ik zeggen.
Laatst gewijzigd door custom op 23 dec 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Dat is een duit in het zakje voor custom. In het algemeen kan men zeker zeggen dat het kennis niveau op WAF hoog is. Veel experts op fora zijn ook aanwezig op WAF, wat zijn pro en cons heeft. Het leid er in ieder geval toe dat veel behandelde onderwerpen in diepte kunnen worden behandeld.
Echter een niet standaard onderwerp zoals een Whermachtzaklamp zal daar nauwelijks onderzocht zijn. Ik vraag het dan liever aan custom :lol: welke een expert op het onderwerp is. Een forum wordt dan ook gemaakt door de personen met hun kennis op het forum.

Hetzelfde geldt voor Italiaans. WAF heeft een Italiaanse sectie. Hier zijn 3 echte kenners actief. Dit valt in het niet bij Italiaanse fora, dus voor mij heeft WAF geen informatieve waarde. Er staan op WAF goedgekeurde uniformen die dat niet zijn, maar ja als de kennis er niet is...
Dus niet altijd WAF blindelings vertrouwen.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Off Topic

@ Veltro Allereerst bedankt voor het vertrouwen in mij zaklampen kennis :) maar helaas weet ik daar ook niet alles vanaf en leer telkens nog weer bij ondanks de zeer lange periode van militaria verzamelen ben je nooit te oud om te leren.Ik haalde enkel dit vergelijk naar voren omdat ik maar al te goed weet dat er veel verzamelaar buiten Europa zijn dus ok op het (WAF) die veelal over een geringe kennis beschikken (tov) van verzamelaar binnen Europa.Het voorbeeld daarvan is dagelijks te zien op e-bay bv het zijn dan ook meestal de bieders uit Amerika ...ect buiten de (EU) die voor de bijl gaan en op (2WO - Fake) materieaal gaan bieden. omdat hun de kennis gewoonweg daarvoor ontbreekt en anders tel je toch niet zoveel geld neer voor een (Fake) ik ken jammer genoeg vele voorbeelden daarvan en dat zal ook nimmer veranderen.hopelijk kan ik nog iets bijdragen in dit forum om de schade hiermee te beperken.
Laatst gewijzigd door custom op 12 dec 2008, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

...
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Goemperd
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 okt 2005, 21:42
Locatie: Stp. Meistersinger

Bericht door Goemperd »

Niets mis mee met die helm toch. Ik zag het meteen aan de aangekoekte zand/grind/grond/rommel dat het een bighole vondst was. Gewoon goede helm!
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

Goemperd schreef:Niets mis mee met die helm toch. Ik zag het meteen aan de aangekoekte zand/grind/grond/rommel dat het een bighole vondst was. Gewoon goede helm!
Als er aangekoekte zand ofzo aan zit hoeft het niet gelijk uit een big hole te komen.
kristofv
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008, 19:12

Re: SS helm

Bericht door kristofv »

hey,

weet iemand nog goede plekken voor de detector?
Waar is die big hole eigelek?

Zou je mij kunnen mailen of smsen ofzo

grtzz
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: SS helm

Bericht door mtdr »

kristofv schreef:hey,

weet iemand nog goede plekken voor de detector?
Waar is die big hole eigelek?

Zou je mij kunnen mailen of smsen ofzo

grtzz
Ik denk niet dat iemand die veel moeite heeft gedaan om zijn plek te vinden, die zomaar zal vertellen.
Zoek zelf in boeken, internet etc. etc. dan heb je de grootste kans om mooie vondsten te doen.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: SS helm

Bericht door S1991 »

mtdr schreef:
kristofv schreef:hey,

weet iemand nog goede plekken voor de detector?
Waar is die big hole eigelek?

Zou je mij kunnen mailen of smsen ofzo

grtzz
Ik denk niet dat iemand die veel moeite heeft gedaan om zijn plek te vinden, die zomaar zal vertellen.
Zoek zelf in boeken, internet etc. etc. dan heb je de grootste kans om mooie vondsten te doen.
Hallo Kristof,

Ik moet mtdr in het gelijk stellen. Veel mensen met een metaaldetector gaan eerst op onderzoek/research uit en dan gaan ze daar graven in de hoop wat te vinden.
Men zal niet zo snel hun plekken zeggen waar ze veel gevonden hebben, tenzij ze er alles al leeg hebben gehaald haha :bonk: :lol: :+
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: SS helm

Bericht door Ivo Wilms »

Iedereen weet nu onderhand toch wel waar de "Big Hole" is lijkt me...
Probeer er alleen maar eens te graven. :lol:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: SS helm

Bericht door jurgen »

Waarom zou iemand er zich mee bezig houden om er een fake decal op te plakken en dan terug in de grond te stoppen.

Ik begrijp de discussie hier niet, wie heeft er hier voordeel bij dat hij "gelijk" krijgt?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: SS helm

Bericht door JimK »

jurgen schreef:Waarom zou iemand er zich mee bezig houden om er een fake decal op te plakken en dan terug in de grond te stoppen.

Ik begrijp de discussie hier niet, wie heeft er hier voordeel bij dat hij "gelijk" krijgt?
Discussie is alweer van Vorig jaar :wink:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: SS helm

Bericht door jurgen »

mgschutze schreef:
jurgen schreef:Waarom zou iemand er zich mee bezig houden om er een fake decal op te plakken en dan terug in de grond te stoppen.

Ik begrijp de discussie hier niet, wie heeft er hier voordeel bij dat hij "gelijk" krijgt?
Discussie is alweer van Vorig jaar :wink:
hmm, dan had degene die dit topic omhoog haalde beter een nieuw topic kunnen openen me dunkt.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re:

Bericht door screamingeagle90 »

custom schreef:Rood schreef> Als ze bij Wehrmacht-awards zeggen dat hij echt is dan kan je gerust aannemen dat ie echt is.

Is dat werkelijk zo ? hebben ze bij het Wehrmacht-Awards forum dan een veel grotere kennis dan hier op dit forum, en of hoe moet ik dat zien :? de kennis betreffende Wehrmacht zaklampen valt daar helaas wel erg tegen moet ik zeggen.

Bij het WaF hebben ze naar mijn mening meer kennis dan hier, er zitten verschillende experts die ook erg goede boeken hebben geschreven.
Ik weet alleen niet zeker of je alles aan moet nemen wat ze zeggen.
Ik heb zelf een ss helm waar ze erg twijfels over hadden, toen een kennis van mij deze ruim een jaar later postte zei (dezelfde member) dat hij origineel was, met nog een paar anderen.
Ik weet zelf nu dat hij origineel is naar mening van experts die hem in handen hebben gehad.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: SS helm

Bericht door custom »

@screamingeagle90
Ik heb in 40 jaar tijd verzamelen heel wat (2WO)materieel gezien en tevens ervaren dat veel verzamelaars buiten de (EU) veelal minder kennis bezitten over Duits materieel dan binnen de (EU)..Dat blijkt bv uit het grote aantal kopers en of bieders dat op ebay actief is om enkel Duits 2WO materieel te kopen en die telkens weer veel Fake kopen en blijven kopen want dat is er nog genoeg te vinden op ebay. Zeker zit er ook wel kennis op ''Waf'' dat zal ik ook niet ontkennen maar de verzamelaars buiten de (EU) laten zich sneller verleiden om fake te kopen vooral Duits materieel is daar erg gelieft er worden dan ook soms waanzinnige prijzen voor betaald wat niets meer met verzamelen te maken heeft en nergens over gaat…En 2WO zaklampen daar hebben ze buiten de (EU) al helemaal geen kennis van da's al duidelijk gebleken op ''WAF'' en hebt dat daar zelf evaren.
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie