SS helm
-
- Lid
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Ik was eens ook de gelukkige vinder van zo'n put maar dan wel in het Reichswald voor 3 jaar terug.Dat was een put in geel boszand dus alles in perfecte staat en waar van alles inzat enorme hoeveelheden munitie maar ook materieel zowel Duits als Engels.Zoals je wellicht weet is het daar verboden te zoeken..en wij zaten al in de verekijker maar hebben ons toch nog kunnen verbergen tot dat de kust weer veilig was en dan snel met de buit naar huis, want alles konden wij toch niet ineens meenemen dat was te veel het was immers ook zeker nog (4)km terug lopen.en toen nog even schrikken bij de grens er was controle dachten wij...prrrrr en dan tegen elkaar zeggen dat wordt laat thuis komen jongens .Maar gelukkig mochten wij gelijk doorrijden er was een ongeluk gebeurt maar toch..-)dan klopt het hartje ietsje sneller. Maar om nog even terug te komen op deze bodemvonsten en wat daar niet allemaal in de grond zit wil je echt niet geloven,ik ben op plaatsen geweest waar niet geruimd was ik zou zeker schrijfruimte te kort komen wat ik daar ben tegen gekomen. Daar vindt je zomaar de velaten MG nesten geheel compleet intact incl MG en met het houten camo dak zoals deze in 1940 gemaakt is ik weet het klinkt ongelooflijk enkel als je het zelf ziet geloof je dat pas.Dan even met de detector rond en je denkt dat het ding dan op hol is geslagen onvoorstelbaar van alles en nog wat.maar het zoeken had ons dusdannig in de macht gekregen dat wij nog deels bijna verdwaalt zouden zijn wand het Reichs wald is erg groot.maar kaart en kompas bracht ons weer bij de auto's wand je hebt dan totaal geen richtings gevoel meer met enkel dennenbomen om je heen..mooie ervaring!!
Laatst gewijzigd door custom op 12 dec 2007, 14:15, 9 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben natuurlijk daar ook Duitse helmen gevonden met decal erop in zeer mooie staat dachten wij ,maar zodra je deze aan de zuurstof blood stelt vallen de decal er zo vanaf als je deze ook maar iets aanraakt het wordt dan gewoon stof net verf die niet geheel droog is de bodemzoekers 2WO materieel zullen zeker dit fenomeen kunnen bevestigen.
- screamingeagle90
- Lid
hahaha wie zou er zo gek zijn om dat te doen, je verdient er toch geen rooie cent mee,bent een helm kwijt en kost je werkHans_uvi schreef:Is het geen bodemvondst die na te zijn opgegraven voorzien is van een decal en toen weer een poosje is teruggestopt? Ziet er zo raar uit vind ik..
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
- screamingeagle90
- Lid
- willysproject
- Lid
@Hans_uvi.
Als jij daar zo zeker van bent dat deze Decal nadien is aangebracht.Daarmee heb je mij en vele andere verzamelaars nog niet mee overtuigd, maar wel enorm nieuwsgierig gemaakt waaraan jij dat zo snel kunt zien.en het zou tevens super handig zijn zo'n deskundige speurneus hier op dit forum te mogen ontmoeten .Ik zou zo zeggen leg het even haarfijn uit je bent immers nooit te ooit om te leren .
Als jij daar zo zeker van bent dat deze Decal nadien is aangebracht.Daarmee heb je mij en vele andere verzamelaars nog niet mee overtuigd, maar wel enorm nieuwsgierig gemaakt waaraan jij dat zo snel kunt zien.en het zou tevens super handig zijn zo'n deskundige speurneus hier op dit forum te mogen ontmoeten .Ik zou zo zeggen leg het even haarfijn uit je bent immers nooit te ooit om te leren .
Laatst gewijzigd door custom op 13 dec 2007, 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- willysproject
- Lid
Kan iemand dan eens zeggen waarom de decal origineel is? Ik ga namelijk (al bijna 6 maanden) akkoord met Hans_uvi.
Die decal is een gekend type fake. (Combinatie van ET decal en EF decal). Iemand die Waffen-SS decals kent ziet in een halve seconde dat deze decal niet klopt... Al van de eerste foto's was het mij al duidelijk, en het werd ook bevestigd door een kameraad helm-verzamelaar. De reactie van Mr Telemark geeft perfect weer waarom men eigenlijk best zwijgt en de goedgelovige en tevreden koper - of in dit geval vinder - beter laat geloven in zijn schat.
Zoals ik al zei, zet ze eens op WAF en je zal wel zien wat men er van zegt...
@Telemark,
Als je in de geest van je onderschrift ("Imagination is more important than knowledge") militaria verzamelt, dan denk ik dat uw inschattingfout daar aan ligt... Bij het verzamelen van dergelijke items is knowledge toch ook wel redelijk belangrijk.
MvG,
Gerd V
Die decal is een gekend type fake. (Combinatie van ET decal en EF decal). Iemand die Waffen-SS decals kent ziet in een halve seconde dat deze decal niet klopt... Al van de eerste foto's was het mij al duidelijk, en het werd ook bevestigd door een kameraad helm-verzamelaar. De reactie van Mr Telemark geeft perfect weer waarom men eigenlijk best zwijgt en de goedgelovige en tevreden koper - of in dit geval vinder - beter laat geloven in zijn schat.
Zoals ik al zei, zet ze eens op WAF en je zal wel zien wat men er van zegt...
@Telemark,
Als je in de geest van je onderschrift ("Imagination is more important than knowledge") militaria verzamelt, dan denk ik dat uw inschattingfout daar aan ligt... Bij het verzamelen van dergelijke items is knowledge toch ook wel redelijk belangrijk.
MvG,
Gerd V
Laatst gewijzigd door willysproject op 13 dec 2007, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.